Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 824 ggr
[JeanetteK]
12/22/14, 9:43 AM

Lantdjur vecka 52

Måndag och årets sista vecka! 

Maken och sonen är ute och handlar julklappar. Bättre sent än aldrig. Jag passar på att slå in julklappar nu när dom inte är hemma! 🤫

Idag ska jag fixa revbensspjäll, julskinka, janssons frestelse och sill. Eventuellt spar jag något av det till imorgon. Min bror kommer ner i morgon och jag tänkte sätta honom i jobb. 😃

Vad hittar ni på denna måndag?

Annons:
tlover
12/22/14, 9:46 AM
#1

Idag blir det städning, fixande av de sista presenterna, tofu… kok kan man säga så, och förhoppningvis saffranfallafel och lite annat smått och gott också.

l'm back

[JeanetteK]
12/22/14, 9:47 AM
#2

Saffransfallafel låter spännande! Är det "vanlig" med tillsatt saffran? 🤤

tlover
12/22/14, 9:48 AM
#3

#2 Japp och lite extra salt, i alla fall enligt det recept jag brukar göra. Det blir faktiskt riktigt gott.

l'm back

Leffe
12/22/14, 10:07 AM
#4

Jag kommer börja veckan med ett läkarbesök. Verkar halt ute. Få se hur elrullstolen tar sig fram

[JeanetteK]
12/22/14, 10:14 AM
#5

#4 Du får köra försiktigt Leffe, ingen racerfart nu på isgatan. 😉Lycka till hos doktorn.

djurkillen
12/22/14, 12:08 PM
#6

Jag håller på och mockar ut alla boxar och julpyntar lite nere hos djuren :) Nya boxen är inte riktigt klar, ena väggen är klar i alla fall :)

Annons:
[JeanetteK]
12/23/14, 6:23 PM
#7

Tisdag idag och kvällen före julafton. Jag är ganska trött efter att ha förberett inför i morgon hela dagen. Min bror är här och vi har precis ätit middag och lugnet börjar lägga sig. Jag är kvällstrött så jag lär inte vara uppe länge idag, skulle lätt kunna sovar redan nu. 🙂

Hoppas ni alla får en härlig julafton i morgon. ❤️

[JeanetteK]
12/25/14, 11:45 AM
#8

Idag är det…. hmmm…. torsdag? 🤔Jo så måste det vara. 🙂

Jag vaknade och insåg att det var minusgrader ute. Bara två men dock minusgrader. Min bror har åkt hemåt igen idag och vi tre går mest och myser här hemma. Vi är lagom sega och mätta efter igår. 😛

Nu skiner solen ute och jag ska ge hunden hans utlovade promenad. Hoppas ni alla har det bra och hade en härlig julafton igår. ❤️

Leffe
12/25/14, 11:47 AM
#9

Här har vi vitt ute - och det är inte frost

Trevlig fortsättning

djurkillen
12/25/14, 11:47 AM
#10

Här är det -5 ute. Igårkväll var det -7 ute :)

Cahira
12/25/14, 10:31 PM
#11

God fortsättning!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
12/26/14, 10:59 AM
#12

Fredag idag! Vi vaknade till -10 grader ute. Världen är vit av frost och det är sol och vindstilla. Jättevackert! 

Maken har haft ett galet jobb-år och är äntligen ledig nu. Han går här hemma och  myser. ❤️Zero följer honom som en skugga, han är också glad att husse är hemma och tar det lugnt. 

Vad hittar ni på idag?

Leffe
12/26/14, 11:00 AM
#13

Idag blir en lugn TV-dag med TV:n påslagen, bandy och hockey i rutan

Annons:
[JeanetteK]
12/27/14, 8:53 AM
#14

Lördag morgon och jag har inte ens gått upp än. :) Idag ska sonen och jag till Ängelholm och handla lite djurmat och annat. Bra med en stor stark son som är snäll och följer med och bär. :) Det är inte lika kallt ute idag men frostigt och vitt. Hur har ni det idag?

Cahira
12/27/14, 8:57 AM
#15

Det snöar här för fullt nu. :) Jag är mörbultad men på tillfriskningsvägen äntligen. Sitter och sorterar tankar och planer över saker jag vill få gjorda så jag kan känna lite bättre organisering i mitt huvud, se vad jag vill prioritera under vintern. :)

Ängelholm… älskar den staden. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Leffe
12/27/14, 9:00 AM
#16

Jag ska till webbhallen och köpa en ny dataskärm idag. Sedan blir det nog hockey resten av dagen och kvällen

[JeanetteK]
12/28/14, 1:04 PM
#17

#15 Härligt att höra att du mår bättre. ❤️

#16 Hockey är det mycket av här hemma också! Jag är ofrivillig tittare. Kommer på mig själv att tycka att det är kul till och med. 😉

Idag är det söndag. Jag är redan trött på julen och försöker lite i smyg städa undan den. 🤫Nu tycker jag att vintern kan vara över och vi kan bestämma att det är dags för vår. 😇🙂 Sitter och drömmer om odlingar och djurbebisar. ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: