Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

01.Nötkreatur 02. Får / Getter 03. Svin 04. Häst 05. Lama / Alpacka / Kamel 06. Fjäderfä 07. Övriga gårdsdjur 08. Ekologiskt 09. Gårdar / Skötsel 10.Övriga djur 11. Veterinär / Hälsa 12. OT / skvallerbänken 13. Om sajten och iFokus 14. Tävlingar och bus 15. Köp /sälj/bytes 16. Djurskydd
Tråden är låst och inga nya kommentarer kan skapas
12. OT / skvallerbänken

Lantdjur vecka 52

2014-12-22 09:43 #0 av: [JeanetteK]

Måndag och årets sista vecka! 

Maken och sonen är ute och handlar julklappar. Bättre sent än aldrig. Jag passar på att slå in julklappar nu när dom inte är hemma! Hyschar

Idag ska jag fixa revbensspjäll, julskinka, janssons frestelse och sill. Eventuellt spar jag något av det till imorgon. Min bror kommer ner i morgon och jag tänkte sätta honom i jobb. Skrattar

Vad hittar ni på denna måndag?

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-12-22 09:46 #1 av: tlover

Idag blir det städning, fixande av de sista presenterna, tofu... kok kan man säga så, och förhoppningvis saffranfallafel och lite annat smått och gott också.

Anmäl
2014-12-22 09:47 #2 av: [JeanetteK]

Saffransfallafel låter spännande! Är det "vanlig" med tillsatt saffran? Dreglar

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2014-12-22 09:48 #3 av: tlover

#2 Japp och lite extra salt, i alla fall enligt det recept jag brukar göra. Det blir faktiskt riktigt gott.

Anmäl
2014-12-22 10:07 #4 av: Leffe

Jag kommer börja veckan med ett läkarbesök. Verkar halt ute. Få se hur elrullstolen tar sig fram

Anmäl
2014-12-22 10:14 #5 av: [JeanetteK]

#4 Du får köra försiktigt Leffe, ingen racerfart nu på isgatan. SkämtarLycka till hos doktorn. 

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2014-12-22 12:08 #6 av: djurkillen

Jag håller på och mockar ut alla boxar och julpyntar lite nere hos djuren :) Nya boxen är inte riktigt klar, ena väggen är klar i alla fall :)

Anmäl
2014-12-23 18:23 #7 av: [JeanetteK]

Tisdag idag och kvällen före julafton. Jag är ganska trött efter att ha förberett inför i morgon hela dagen. Min bror är här och vi har precis ätit middag och lugnet börjar lägga sig. Jag är kvällstrött så jag lär inte vara uppe länge idag, skulle lätt kunna sovar redan nu. Glad

Hoppas ni alla får en härlig julafton i morgon. Hjärta

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2014-12-25 11:45 #8 av: [JeanetteK]

Idag är det.... hmmm.... torsdag? FunderarJo så måste det vara. Glad

Jag vaknade och insåg att det var minusgrader ute. Bara två men dock minusgrader. Min bror har åkt hemåt igen idag och vi tre går mest och myser här hemma. Vi är lagom sega och mätta efter igår. Lipar

Nu skiner solen ute och jag ska ge hunden hans utlovade promenad. Hoppas ni alla har det bra och hade en härlig julafton igår. Hjärta

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2014-12-25 11:47 #9 av: Leffe

Här har vi vitt ute - och det är inte frost

Trevlig fortsättning

Anmäl
2014-12-25 11:47 #10 av: djurkillen

Här är det -5 ute. Igårkväll var det -7 ute :)

Anmäl
2014-12-25 22:31 #11 av: Cahira

God fortsättning!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2014-12-26 10:59 #12 av: [JeanetteK]

Fredag idag! Vi vaknade till -10 grader ute. Världen är vit av frost och det är sol och vindstilla. Jättevackert! 

Maken har haft ett galet jobb-år och är äntligen ledig nu. Han går här hemma och  myser. HjärtaZero följer honom som en skugga, han är också glad att husse är hemma och tar det lugnt. 

Vad hittar ni på idag?

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2014-12-26 11:00 #13 av: Leffe

Idag blir en lugn TV-dag med TV:n påslagen, bandy och hockey i rutan

Anmäl
2014-12-27 08:53 #14 av: [JeanetteK]

Lördag morgon och jag har inte ens gått upp än. :)

Idag ska sonen och jag till Ängelholm och handla lite djurmat och annat. Bra med en stor stark son som är snäll och följer med och bär. :)

Det är inte lika kallt ute idag men frostigt och vitt. Hur har ni det idag?

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2014-12-27 08:57 #15 av: Cahira

Det snöar här för fullt nu. :) Jag är mörbultad men på tillfriskningsvägen äntligen. Sitter och sorterar tankar och planer över saker jag vill få gjorda så jag kan känna lite bättre organisering i mitt huvud, se vad jag vill prioritera under vintern. :)

Ängelholm... älskar den staden. Hjärta

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2014-12-27 09:00 #16 av: Leffe

Jag ska till webbhallen och köpa en ny dataskärm idag. Sedan blir det nog hockey resten av dagen och kvällen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.