Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

01.Nötkreatur 02. Får / Getter 03. Svin 04. Häst 05. Lama / Alpacka / Kamel 06. Fjäderfä 07. Övriga gårdsdjur 08. Ekologiskt 09. Gårdar / Skötsel 10.Övriga djur 11. Veterinär / Hälsa 12. OT / skvallerbänken 13. Om sajten och iFokus 14. Tävlingar och bus 15. Köp /sälj/bytes 16. Djurskydd
09. Gårdar / Skötsel

Vad ska ni odla nästa år?

2014-12-16 19:34 #0 av: djurkillen

Nu hör detta hit men jag är ganska nyfiken.Skrattar Vad planerar ni att odla nästa år? Själv ska jag odla potatis, morötter, foderrovor, kål, olika örter och såklart hö :) Kommer odla mer men orkar inte skriva mer nu.Skämtar

Anmäl
2014-12-17 02:33 #1 av: Cahira

Gräs gräs och ännu mera gräs. Skrattar

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2014-12-17 09:13 #2 av: [JeanetteK]

Vi ska odla hö. Grisarna har berett mark åt oss! Helt perfekt! Tummen upp Jag hade tänkt odla foderpotatis men en av grannarna är potatisbonde och jag tror det är lättare att hämta från honom. 

I år odlade jag en massa sallad, morötter och sånt som kaninerna gillar. Det kommer jag göra igen. Det var mysigt att gå och hämta maten i landet åt dom. 

Till oss människor ska jag odla örter, och allt man kan tänka sig i en köksträdgård - morötter, sallad, bönor osv. Jag ser verkligen fram emot ett odlingsår! 

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.