Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 732 ggr
[JeanetteK]
2014-12-08 09:34

Lantdjur vecka 50

Måndag igen! Vecka 50 - inte många veckor kvar på 2014 nu. 

Solen strålar och jag har just kommit in från djurens matrunda. Mina små kultingar är i rymmaråldern så jag har försökt överlista dom en gång för alla nu och har satt för alla ställen jag hittat som dom kan rymma på. 

Har fått en hel del jobb denna vecka så det tänker jag roa mig med nu. Vad gör ni andra idag?

Annons:
Cahira
2014-12-09 00:22
#1

Åh vilken skön känsla när man lyckats fixa alla ställen dom rymmer på! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-12-09 10:08
#2

#1 Ja verkligen! 🙂

[JeanetteK]
2014-12-09 10:10
#3

Tisdag idag. Solen skiner idag också. Detär så härligt! Man inser att den varit borta ett tag. 

Jag har haft en morgon full av kaos. Allt på en gång och tidsbrist. Såna morgnar är bland det värsta jag vet. Men nu är det lugnt igen och jag har fått mig en stor kopp kaffe. Då är allt bra igen! 👍

Vad hittar ni på idag?

Cahira
2014-12-09 11:15
#4

Jag ska ge Enya hennes julklapp lite tidigt. En lekboll! Så ska filma och se hur hon reagerar. :) Men först Sööömn!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-12-09 11:21
#5

Men är du fortfarande vaken! Sov gott nu! 🙂🤗

Cahira
2014-12-10 04:37
#6

Blev inget filmande, ena kameran klarar inte av hur mörkt det är i ladan och andra var utan batteri. Men det gick superbra! 😍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
2014-12-10 09:13
#7

#6 Så roligt!

[JeanetteK]
2014-12-10 09:14
#8

Idag är det onsdag och ute blåser det halv storm och regnar iskallt. Jag har just varit ute hos djuren. Dom bryr sig inte så värst om att det är dåligt väder, dom är ute och filurar ändå. 🙂

Idag ska jag fixa lite julklappar har jag tänkt. Vad ska ni andra göra idag?

Cahira
2014-12-11 01:47
#9

Hur gick julklappsfixet?

Jag har inte gjort ett dugg idag. :P Sitter på youtube och lär mig saker. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-12-11 05:16
#10

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-12-11 09:28
#11

#9 Det gick ganska bra. Jag var till Ullared för ett tag sen och handlade en hel del julklappar, så dom slog jag in igår. Sen har jag en del hemgjorda som jag nästan är klar med. Lite kvar att handla men inte mycket kvar!

[JeanetteK]
2014-12-11 09:31
#12

Torsdag idag. Idag var det tungt att gå upp. Jag hade lätt kunnat sova ett par timmar till. Jag försökte övertyga djuren om att dom nog inte ville ha frukost idag, men det gick inte så bra. 😛Men när jag väl var ute så rullar ju allt på som vanligt och nu är jag rätt pigg igen.

Jag är med i en liten pysselgrupp som träffas varannan vecka. Det vi pysslar ihop säljs på en basar och pengarna går till ett barnhem i Indien. I år fick vi ihop 35000 kronor! Ska väl tillägga att det inte bara är vårt pysslande som drog ihop de pengarna. 😂Men en liten del. I eftermiddag har vi julavslutning och har lite julklappsutdelning och skinksmörgås. Mysigt.

Hörde att vi får oväder i morgon så jag ska ut och stormsäkra och plocka in grejer också idag. Vad hittar ni andra på?

djurkillen
2014-12-11 20:40
#13

Jag går ju näst sista veckan i skolan nu innan lovet, så det är rätt lugnt!🙂 Inga läxor och vi tittar mest på film på lektionerna. Dock har jag väldigt ont i huvudet och detta blev ju inte bättre av att jag stod och grälade med min gymnastiklärare förut.😉 Så nu har jag tagit huvudvärkstabletter och sitter med min stickning framför TV.😃

Annons:
Cahira
2014-12-11 20:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Såhär ser min dag ut idag. Chill, avslappning och ro. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-12-11 21:02
#15

#13 hehe inte ska du gräla med lärarna! :) Hoppas huvudvärken ger sig. Vad stickar du? #14 Myskatterna!!!!

djurkillen
2014-12-11 21:11
#16

Jag grälade kanske inte, var mer en hetsig diskussion om mina betyg då hon inte kommer ge mig något eftersom jag varit sjuk och inte kunnat vara med och simma. Jag stickar en halsduk.

[JeanetteK]
2014-12-11 21:26
#17

#16 Visa gärna halsduken sen!:)

[JeanetteK]
2014-12-12 10:15
#18

Freeeeeedag gott folk!!🥳Som jag har längtat efter denna helg. Nu är det ju storm på ingång så det är mindre kul, men ledig tid är verkligen vad jag behöver just nu. Maken har varit i Stockholm denna vecka och det har varit mycket jobb både på jobbet och på gården, så han är efterlängtad. Jag hoppas hans flyg inte blir inställt pga storm bara… 

Sonen har bara en vecka kvar till jullov så han är glad! Själv är jag egen företagare och har i ett par år nu haft en storkund. Nu har jag sagt upp den från årsskiftet och ska då jobba "bara" på gården. Det kommer bli bra. Eftersom maken jobbar och reser massor så behövs det att jag lägger lite extra krut på gårdsjobbet. Så jag har nerräkning nu, ser verkligen fram emot att sluta detta uppdrag. För säkerhets skull lassar dom på mig extra jobb nu när det bara är ett par veckor kvar…. 🤐

Vad hittar ni på idag?

djurkillen
2014-12-12 16:40
#19

Jag sitter och pluggar och kommer antagligen få göra hela helgen långt in på kvällen, annars får jag underkänt :/

[JeanetteK]
2014-12-14 15:06
#20

Söndag idag och tredje advent. Här hemma har det varit dåligt med pyntande och julbakande, men nu i helgen har jag bakat lussekatter och pepparkakor. Jag har också satt upp två ljusstakar. Jag vet att det blir jul ändå men det känns tråkigt att jag inte har lust att pynta. De andra två gör det inte heller så det kanske får var så i år. Är ni duktiga på att julpynta?

Månskensfarmens vackra pepparkakor. Jag tänkte att jag bara skulle göra sånt som finns här på gården - gran, får, kanin, Björn (maken), katt, kultingar, kärlek och stjärnor! Sen slank det visst med en dinosaurie och en bränd bock också… 😉

Annons:
Cahira
2014-12-15 02:10
#21

Gud vad gott med pepparkakor!! 🤤

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: