Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

01.Nötkreatur 02. Får / Getter 03. Svin 04. Häst 05. Lama / Alpacka / Kamel 06. Fjäderfä 07. Övriga gårdsdjur 08. Ekologiskt 09. Gårdar / Skötsel 10.Övriga djur 11. Veterinär / Hälsa 12. OT / skvallerbänken 13. Om sajten och iFokus 14. Tävlingar och bus 15. Köp /sälj/bytes 16. Djurskydd
02. Får / Getter

Dräktiga?

2014-12-05 17:01 #0 av: djurkillen

Getterna brunstade i mitten av november. Och de har inte brunstat än, är de dräktiga nu då? Dock så hoppade bocken upp på en av getterna några gånger förra veckan, men hon gick undan hela tiden. Betyder det att hon inte är dräktig då? Bocken var jätteelak mot de andra 2 getterna och jagade bort de från de tredje geten. 

Anmäl
2014-12-05 17:40 #1 av: [JeanetteK]

Jag tror att bocken kan hoppa upp ändå, trots att hon är dräktig. Det gör vår bagge i alla fall, så kanske är det samma för getter? Jag gissar på att dom är dräktiga men vi har ju bättre get-experter än jag här så du får nog bättre svar än mina gissningar! Skämtar

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-12-05 17:43 #2 av: djurkillen

Hon blev jättearg i hagen så hon stångade till han, sen dess har han hållit sig borta från henne.Skrattar 

Anmäl
2014-12-05 17:44 #3 av: [JeanetteK]

#2 Hehe, det är bra att han får lära sig lite tålamod! Cool

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.