Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 733 ggr
Leffe
12/1/14, 7:55 AM

Lantdjur vecka 49

Ny vecka, ny månad och min dag börjar snart med blodprov och sedan väntan på ny syrgas

Annons:
Cahira
12/1/14, 8:03 AM
#1

Hoppas allt är bra med dig Leffe! 🌺

Jag sitter framför tvn. Jag borde sova men tvn är för intressant. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
12/1/14, 1:55 PM
#2

Hoppas proverna är bra Leffe! ❤️

Här har det börjat med fårklippning på förmiddagen. Vår fårklippare hade med sig sin lille son (5 år) så jag hade någon att leka med medans fåren klipptes. 😃Vi har matat kaniner, smugit på ankorna, försökt att klapp kultingarna, härmat korna, suttit i traktorn, haft springtävling med hunden och gått och letat efter katterna utan att hitta någon (ska väl erkänna att jag såg en av dom som gömde sig på loftet😉). Nu sitter jag och försöker få upp värmen i kroppen och känsleln i fingrarna. 🥶

Ikväll kommer min lilla mamma och hälsar på några dagar. Hur har ni andra det idag??

[JeanetteK]
12/2/14, 11:16 AM
#3

Tisdag idag. Mamma är här så jag har haft sällskap ute hos djuren på morgonen. Hon går och pratar med som nästan värre än jag "Hej Wilfred, har du sovit gott? Ät inte så fort så du får ont i magen. Vänta så ska jag hämta lite vatten åt dig… osv".😂

Vad har ni för er idag?

[JeanetteK]
12/2/14, 1:44 PM
#4

Fint med snöfall uppe i sidhuvudet! Har ni snö där ni bor? Här i Skåne har det inte kommit någon snö än. Lite frost ett par dagar, men det är allt.

Cahira
12/3/14, 4:10 AM
#5

Jodå vi har snö sen ett tag tillbaka. :) 

Det är vackert men det är så mycket mer jobb när allt vatten fryser utom vattenmaskinen som är uppvärmd.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
12/3/14, 9:36 AM
#6

Onsdag idag. Har just kommit in från djurens frukostrunda. Det är någon plusgrad och rätt skönt ute. 🙂

Idag tror jag att jag ska ta tag i min Ull. Det blir spännande. Ska börja med att sortera lite och se hur jag ska lägga upp det hela. 

Vad hittar ni på idag?

Annons:
djurkillen
12/3/14, 7:26 PM
#7

Jag har fått en släng av förkylning och har även feber och öroninflammtion. Det värsta är att jag har 5 prov i skolan den här veckan så de får jag göra på måndag! 🤐 Har även fått hem en massa Ull som ska spinnas, och en del ska tovas och lite ska användas som skägg på en jultomte som pappa håller på att bygga!😃

Cahira
12/3/14, 7:33 PM
#8

Krya på dig djurkillen. 🌺

Några kalvar som var lite för unga förra omgången ska säljas idag. Imorgon fyller Mike år och då åker vi på en cattle auction och tittar, mest för att ta oss ut ur huset en stund. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

djurkillen
12/3/14, 10:55 PM
#9

Och så kommer ni hem med ett nytt djur.😃 Så blir det alltid för mig…

Cahira
12/4/14, 12:14 AM
#10

#9 Haha I wish. ^^ Vi går mest för att se hur marknaden ser ut och vart vi ligger jämfört med de andra. :) Oftast är våra MYCKET snyggare än de som säljs men dessa fyra var födda sent så de är rätt små. Så vi får se hur mycket de drar in. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
12/4/14, 7:46 PM
#11

#7 Krya på dig! Jobbigt att vara sjuk när man har mycket som ska göras. 

#8 vad kul med djurauktion! Lyckades ni avstå att köpa något?

[JeanetteK]
12/4/14, 7:48 PM
#12

Torsdag idag. Jag har åkt på magsjuka och det är det värsta jag vet🤢. Igår kräktes jag en hel del. Idag är jag mest sänkt. Jättetråkigt eftersom min mamma är här. Hon åker hem imorgon och har jag otur har jag väl skickat med lite magsjuka med henne hem till Gotland. 

Men lite piggare nu tycker jag. Ska hålla mig vaken ett tag för jag har lovat att åka och hämta sonen om en timme.

Cahira
12/5/14, 2:16 AM
#13

Krya på dig 🤗

Vi köpte ingenting denna gång eftersom vi behöver minska antal kor för i vinter så höet ska räcka. Men det var kul att se så många vackra kreatur. 😍

Våra som såldes drog in lite mer än vi gissade på så det blev en fin födelsedagspresent för Mike. :) Han hittade rent av en ny högaffel som han blev glad över och igår kom en bok jag beställde i hemlighet och han blev jätteglad! Så känns som att han fick en lyckad födelsedag i år. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
12/5/14, 5:38 PM
#14

#13 Tack! Idag är det bra igen! Vad kul att det gick bra på auktionen!

[JeanetteK]
12/5/14, 5:38 PM
#15

Idag är det fredag och min mamma har åkt hem. Vi satt ute i stallet idag och började rensa bland ullen. Jag har inte på långa vägar kommit så långt som jag hoppats men nu i helgen ska jag få undan åtminstonde genomrensningen.

Underbart med helg! Sonen och jag har varit och handlat fredagsmys. Två stora kors i taket 1) att han följde med och handlade 2) att han ska vara hemma trots att det är fredag! Glad mamma här hemma idag! Ballong

Hur ser er fredag ut?

Cahira
12/5/14, 6:30 PM
#16

Härligt med sonen och att du mår bättre! 🌺

Det är milt ute idag och droppar från taken. Jag ska försöka pallra mig ut på en hundpromenad idag. Min hälsa har inte varit vad den borde senare tid så jag försöker med babysteps komma tillbaka till någon form av normalhet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
12/6/14, 1:58 PM
#17

Idag är det lördag. Jag har idag lärt mig köra vår bobcat. Himlarns kul! 🙂👍 Nu ska jag strax bege mig ut i stallet och fortsätta med min Ull. Är fortfarande lite klen efter magsjukan och blir yr så fort jag tar i. Men att sitta och sortera Ull orkar jag allt! 😉

Hoppas även ni andra har en solig lördag! ☀️

Cahira
12/7/14, 1:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Javisst hade vi en solig lördag! ☀️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
12/7/14, 1:43 PM
#19

#18 Vilken vacker bild! Men det ser kallt ut. 🥶

[JeanetteK]
12/7/14, 1:44 PM
#20

Söndag och andra advent idag. Ute regnar det och blåser en del. Perfekt dag att vara inne på med andra ord! Jag har varit lite långsam idag, så det har inte blivit så mycket gjort än idag. Men jag ska ut och kolla djuren en runda och se vad maken roar sig med ute i stallet. 🙂

Vad gör ni andra idag?

Annons:
Cahira
12/8/14, 3:31 AM
#21

Var faktiskt inte så kallt, var runt nollgradigt. :)

Sorgen av att förlora Ådi kom ikapp mig natten till idag så jag har bara tagit det lugnt och processerat känslor. Känns rätt skönt att det äntligen sjönk ned så man kan hantera det, även om det är jättetungt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
12/8/14, 9:31 AM
#22

#21 🤗

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: