Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 883 ggr
VildaVittra
2014-11-19 07:15

Fjäderfä ska hållas inne

Jordbruksverket har höjt skyddsnivån för fjäderfä och de ska för tillfället hållas inomhus p.g.a ett utbrott av H5N8 i Tyskland. 

Tur i oturen att det sker under den kalla delen av året, hönsen vill ju inte gå ut ändå i stora delar av landet.

http://www.jordbruksverket.se/pressochmedia/nyheter/nyheter2014/flersakerhetsatgarderforsvenskafjaderfa.5.41c5a50d149bf8ee3a08db81.html

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[JeanetteK]
2014-11-19 09:35
#1

Bra att du uppmärksammar detta. 👍

Cahira
2014-11-19 10:00
#2

Ja bra varning, tack! 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-19 18:49
#3

Mina Ankor går och patrullerar inne i stallet och är redigt förba***de på mig. 🙂Jag tog in en av deras badbassänger så de kan bada lite åtminstone. Då blev dom lite gladare. Hoppas detta går över fort för vi har tolv arga Ankor som kommer göra uppror annars. 😉

VildaVittra
2014-11-19 18:58
#4

Hehehe, kanske vi får se månskensfarmen på nyheterna där en flock Ankor mördat sin ägare? 😮

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Cahira
2014-11-19 21:14
#5

Breaking news! Ducks go berserk in Sweden due to house arrest. 😂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Emo
2014-11-20 06:37
#6

Det minskade saknaden efter Höns när jag hörde det på radion. Mina fick också gå ut på vintern även i snön.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
[JeanetteK]
2014-11-20 09:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hahaha, jag skulle tänkt på att filma dom idag. Myskankor kvackar ju inte utan mer kvittrar och väser. När de är upprörda kör dom fram huvudet och väser och låter. Tolv såna varelser mötte mig i morse. 😂Carl-Jan som leder dom försökte se mycket bestämd ut, men han är faktiskt mest söt. 

Bild från igår när dom stod och väntade på att dörren nånsin skulle öppnas.

Upp till toppen
Annons: