Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

01.Nötkreatur 02. Får / Getter 03. Svin 04. Häst 05. Lama / Alpacka / Kamel 06. Fjäderfä 07. Övriga gårdsdjur 08. Ekologiskt 09. Gårdar / Skötsel 10.Övriga djur 11. Veterinär / Hälsa 12. OT / skvallerbänken 13. Om sajten och iFokus 14. Tävlingar och bus 15. Köp /sälj/bytes 16. Djurskydd
06. Fjäderfä

Fjäderfä ska hållas inne

2014-11-19 07:15 #0 av: VildaVittra

Jordbruksverket har höjt skyddsnivån för fjäderfä och de ska för tillfället hållas inomhus p.g.a ett utbrott av H5N8 i Tyskland. 

Tur i oturen att det sker under den kalla delen av året, hönsen vill ju inte gå ut ändå i stora delar av landet.

http://www.jordbruksverket.se/pressochmedia/nyheter/nyheter2014/flersakerhetsatgarderforsvenskafjaderfa.5.41c5a50d149bf8ee3a08db81.html

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2014-11-19 09:35 #1 av: [JeanetteK]

Bra att du uppmärksammar detta. Tummen upp

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-11-19 10:00 #2 av: Cahira

Ja bra varning, tack! Blomma

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2014-11-19 18:49 #3 av: [JeanetteK]

Mina ankor går och patrullerar inne i stallet och är redigt förba***de på mig. GladJag tog in en av deras badbassänger så de kan bada lite åtminstone. Då blev dom lite gladare. Hoppas detta går över fort för vi har tolv arga ankor som kommer göra uppror annars. Skämtar

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-11-19 18:58 #4 av: VildaVittra

Hehehe, kanske vi får se månskensfarmen på nyheterna där en flock ankor mördat sin ägare? Förskräckt

Vad hjälper det mig om jag hatar dig? Det rör dig inte i ryggen – men jag mår dåligt. Så, medvetet eller omedvetet så gör jag inte det.- Hédi Fried, överlevande från Auschwitz

Anmäl
2014-11-19 21:14 #5 av: Cahira

Breaking news! Ducks go berserk in Sweden due to house arrest. Gapskrattar

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2014-11-20 06:37 #6 av: Emo

Det minskade saknaden efter höns när jag hörde det på radion. Mina fick också gå ut på vintern även i snön.

Medarbetare på Pärlpyssel och Pyssel
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo
, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.