Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1776 ggr
[JeanetteK]
2014-10-30 11:54

Presentationstråd

Idag den 30 oktober 2014 har vi 663 medlemmar här inne på Lantdjur. Det är verkligen jätteroligt! 🎈

Det skulle vara kul om ni vill presentera er. Berätta lite om vem ni är och vad ni tycker om helt enkelt.

Annons:
[JeanetteK]
2014-10-30 11:58
#1

Jag kan börja. Jag heter Jeanette och jag är 41 år. Jag bor i Höganäs tillsammans med min man och vår son som är 15 år. Vi bor på en gård som vi kallar för Månskensfarmen och vi har lite djur - får, kor, grisar, Höns, Ankor, kaniner, katter och en hund. Jag jobbar deltid med ekonomi och det passar mig utmärkt då det är jag som har huvudansvaret för skötseln av djuren. 

Jag älskar att pyssla och håller på med lite av allt. Älskar att virka, sticka, pärla, sy, rita osv osv. 

Jag tillbringar en hel del tid här inne på iFokus och gillar vår sida här på Lantdjur väldigt mycket. Trevliga medlemmar och fin stämning. ❤️

djurkillen
2014-10-31 22:00
#2

Jag heter Oskar och är 13 år. Jag bor i Åmål med mina föräldrar och min syster. Jag bor på en liten gård där jag föder upp rasrena hobbyhöns, vaktlar, Ankor, Kalkoner mm. Jag har även en liten flock Getter, kaniner, marsvin och hund. 🙂 Jag gillar att läsa, sticka, rida och greja med djur. 🙂

Cahira
2014-11-01 00:57
#3

Kul med presentationstråd! ☝️

Ni kan kalla mig Cahira eller Ambi, jag använder ytterst sällan mitt dopnamn. :) Jag är 28 år gammal och är från Umeå, men har bott ett år i skåne och bor numera permanent i Minnesota USA på en cattle ranch. Vi har ca 40 black angus kossor/kvigor/tjurar plus en charolais och en simmentalkorsning. Vi har två hästar (american paint horse och haflinger) och en standard åsna. Så har vi fyra hundar och ett gäng gårdskatter. 

Minnesota ligger 7 timmar efter svensk tid så jag är oftast online på udda tider. Jag har en kronisk värksjukdom (fibromyalgi) och bipolär diagnos men har lärt mig leva på livets positiva noter. Jag älskar fotografi och försöker alltid fånga naturens skönhet. Jag fotograferar mest djuren då de skänker mig så mycket glädje. :)

Jag är väldigt kreativt lagd men har svårt att fokusera mig länge nog att få projekt klara så kommer nästa inspirationflöde men så länge man har en hobby så! Jag är hemma hela dagarna så känns bra att kunna pyssla. Gillar även att träna djur (tricks speciellt!), läsa fantasyböcker och spela spel. Jag är en riktig nörd i så många aspekter och älskar det! Älskar spel och älskar att lära mig om olika djurarter och djurraser. Jag gick djurvård i gymnasiet och djur är min passion. När jag var sex år gammal bestämde jag mig för att bli hunduppfödare när jag blir stor, nu måste jag bara bestämma mig för när jag ska växa upp. 😉 Jag har inte bråttom, livet är långt. 🙂

Jag tror starkt att livet är menat att samla på upplevelser för livet, och det är precis så jag lever! Jag har klappat en buffalo, klappat vargar, klappat rockor (ej stingrockor men fortfarande otroligt läcker upplevelse!), klappat leopardhajar, åkt hundsläde (rekommenderas!!), sett alla möjliga vilda djur och landmärken. Nästa mål är att se yellowstone park. 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Maria29
2014-11-01 10:28
#4

Jag och Lisa

Jag heter Maria och bor med mina djur på … Sandbacken (eller Sandbacka kärt barn har många namn). Jag har räknat ut att jag är medelålders även om jag vissa dagar kan känna mig som en trultig unge och det har hänt att jag hoppat i vattenpölar (man är ju lite tokig). Jag gillar hundar och även om jag inte orkar/hinner just nu så älskar jag att träna och går gärna på kurser (bilden tagen på en kurs i "stan" av lärarna).

Jag har vuxit upp/bott i lägenhet på södra sidan av Stockholmslän nästan hela mitt liv tills den dagen jag bestämde mig för att jag egentligen inte var en stadsmänniska. 

Min släkt på min mors sida var bönder/små brukare och fiskare så att jag inte hörde hemma i staden var inte någon stor överraskning för vänner. Om man tänker efter var kan man ha flera hundar utan att folk tycker att man är konstig.. 😉 Jag har en del djur på gården och jag kommer troligtvis att skaffa får nästa år (2-3st) eftersom jag älskar att hålla på med hantverk (har gått i Waldorfskola som barn).

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2014-11-01 19:20
#5

Vad roligt att läsa om er! ❤️

#2 Vad roligt att höra om dig och era många djur! Och extra plus för att du gillar att sticka! 😉

KPD
2014-11-02 09:53
#6

K Peter Dahlström slår ned en staketstolpe på Hästa gård. Fotograf: Dorinda Johansson

Några av dem som presenterat sig ovan har nyligen kunnat läsa presentationen av mig som månadens medlem på Finland iFokus, men här kommer en annan sida av mig.

Här finns jag mest för att läsa, lära och inspireras. Kanske kunde man kalla mig en slipsnisse som trivs i overall. I perioder har jag ridit och/eller ägnat mig åt körning, men oregelbundna arbetstider har gjort att jag inte fått någon kontinuitet. Hästen har emellertid inte för mig enbart haft rollen av redskap. Jag har också uppskattat sysslorna i stallet. Mockout är ett underskattat alternativ till workout. En tid var jag en av dem som tog hand om en nordsvensk konvalescent. Det passade mig perfekt att sköta honom och gå ut med hästen som andra går ut med hunden.

Någonstans i mig finns ofta tankar på ett liv på landet, där jag i så fall förmodligen skulle ha Höns och får, gärna lantraser. Än så länge har det dock stannat vid tankar, utom när jag hälsar på någon vän på landet.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
Cahira
2014-11-03 04:16
#7

#6 Kul att du presenterade dig! Och kul att du blir inspirerad på sajten. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-03 09:54
#8

#6 Jag håller med Cahira, jätteroligt att höra om dig. Mockout ägnar även jag mig åt - en underskattad träningsform som sagt! 🙂

jela96
2014-11-03 15:07
#9

Hej!
Jag heter Jennie och är en tjej som är 18 år gammal och bor med min sambo i en lägenhet. Jag har ingen gård eller liknande nu men det är en väldigt stor dröm att köpa en djurgård. Djur vi planerat till framtida gården är kaniner(uppfödning), hund, katt, häst, hönor men det kommer säkert utökas när tiden är kommen.

För tillfället har jag 2 kaniner här hemma och är jourhem åt katt Glad

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Upp till toppen
Annons: