Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1325 ggr
[JeanetteK]
2014-10-27 09:24

Lantdjur vecka 44

Måndag idag! Höstlov för sonen. Det gillar han kan jag lova! 😉

Arbetet med spiltorna i stallet är under arbete. Vi skulle/borde ha tömt och fixat allt redan i somras men annat kom ivägen. Så nu kör vi för fullt så vi ska kunna ta in fåren i rena spiltor när det är dags. Maken körde skottkärror och jag körde högtrycken (bra fördelning! 🙂). Det blir jättebra! Sen stallosan och ny halm. 

Vad hittar ni på idag?

Annons:
Saffran0Spice
2014-10-27 11:29
#1

Så trevligt - ni borde ta före och efter bilder som ni kan njuta av efteråt 😃

Dagen inleddes med att sända (mindre trevliga) PM och nu funderar jag över vad jag ska göra mer under dagen. Överväger att ta mig en sväng till lokala Kvarnen och kika på en vintersele till Rossi - en han kan ha utanpå vinterkläderna hahaha

[JeanetteK]
2014-10-27 11:30
#2

Det har du rätt i, det är alltid kul att se före och efter! 👍

Saffran0Spice
2014-10-27 11:31
#3

#2 Ja verkligen, då kan man se det slitet man faktiskt utfört och känna sig riktigt nöjd!

Cahira
2014-10-28 04:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#4

Måndag och jag har inte gjort ett endaste dugg idag. Jag behövde stanna av och ta det lugnt så jag lyssnar på kroppen just nu. Mycket som hinner ikapp en när man stannar av, men det behövs göras det med. :) 

Några bilder blev det iallafall i mitt stillasittande! Frodo fick igång Ixxi att busa genom att sitta på henne! 😂

Lägger in denna bild separat då den har annan storlek än de övriga. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-10-28 09:27
#5

#4 Naaw, sötnötar 😍

Här hemma rensas lådor och skåp idag, ursäkta min franska men FY F*N vad skit man har egentligen!
Blir skönt efter flytten när man har organiserat igen (för en period) 😃

Cahira
2014-10-28 09:30
#6

Ja det är det bästa med flytt, man slutar hamstra för ett tag. 😊

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Saffran0Spice
2014-10-28 09:36
#7

#6 ja verkligen, samtidigt skaffar man mer och nya saker XD
Igår hämtade vi en ny soffa och matchande puff på den lokala loppisen och ställde på plats i lägenheten, Rossi godkände den direkt hahaha ^^

[JeanetteK]
2014-10-28 09:43
#8

#4 Vilka sötnosar! 😍

#7 Snygg soffa!

[JeanetteK]
2014-10-28 09:45
#9

Tisdag idag. Jag har varit iväg och fått paraffinbad för händerna i morse. Alltid skönt men oj så trött jag var innan jag kom iväg. Det kändes som att jag inte sovit en blund när klockan ringde. 

Nu har jag varit ute och matat djur och nu är det dags att börja jobba lite. Ska iväg och handla kaninmat och hundmat sen också. Solen skiner och det är helt underbart skönt ute! ☀️

Vad hittar ni på idag?

Saffran0Spice
2014-10-28 09:48
#10

#9 Tack ett riktigt loppis kap 😃
Skönt med paraffinbad, ska ta upp det vid akupunkturen imorgon tror jag ^^

Här är vädret bläää…. Men har bestämt mig för en långpromenad idag, så det blir att klä på både mig och hund ordentligt XD

[JeanetteK]
2014-10-28 09:50
#11

#10 Det är ju skönt när man väl kommer ut!

Saffran0Spice
2014-10-28 09:51
#12

#11 Jo, fast kulingvindar och iskallt ösregn lockar inte direkt 😂
Fråga hunden om han ville pinka - han sprang iväg så tror han sökte skydd under filten i sin bur hahaha

[JeanetteK]
2014-10-28 09:53
#13

#12 Hahaha men lille Rossi då! 😂Min Zero älskar alla väder - ju blötare och geggigare desto bättre. Perfekt när man är ute men mindre kul när man ska ta in honom. 🤓

Annons:
Saffran0Spice
2014-10-28 10:04
#14

#13 hahaha ja tänk om han åtminstone var liiite som din Zero då ^^
Rossi tar liksom 3 meter omväg runt pölar och smyger in under alla buskar som finns för att inte bli blöt… Dock är det faktiskt bättre nu än innan!
Regn och vind avskyr han, men att kasta sig i en iskall fjord i Mars med kläderna på går alldeles utmärkt 😂

Cahira
2014-10-28 21:35
#15

Jaaa reeeegn! ☔️

Vi pratade häromdagen om att vi behöver regn nu så vi får bättre gräs i vår så jag är väldigt glad över detta regnfall. :) Om vi får sol igen innan vintern kommer på riktigt så kan vi ha korna ute på bete 1-2 veckor längre med så det är väldigt positivt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
2014-10-29 05:21
#16

Åååh jag hittade min drömanka! 😍

http://mankato.craigslist.org/grd/4736441560.html

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-10-29 08:50
#17

#16 Naaaw så fina! 😍

[JeanetteK]
2014-10-29 09:12
#18

#16 Åh, dom var riktigt fina!

[JeanetteK]
2014-10-29 09:13
#19

Onsdag idag. Jag har precis matat djur, väckt sonen och duschat. Nu ska jag iväg på ett möte nere i byn. 

Vad hittar ni på idag?

Saffran0Spice
2014-10-29 09:18
#20

Skall strax ut en snabbis med jycken innan jag själv ska på möte och handla lite (imorgon är ju Halloween 😈) sedan skall vi ut på långpromenad så vi nästan får släpa oss hem då solen ÄNTLIGEN tittar fram idag ^^

Annons:
Cahira
2014-10-29 19:54
#21

Ska se om kroppen går med på att gå ut och plocka höstlöv så jag kan ta en halloweenbild med en styck motvillig svart katt. 😈

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-30 09:04
#22

Torsdag idag. 

Det känns som att det är lördag. Maken kom hem igår från Holland (han reser och far mycket för tillfället) och jobbar hemma nu torsdag och fredag. I morse fick jag sovmorgon och han tog djurmatningen så jag har känt att det är lördag hela morgonen. 🙂

Idag ska vi hela familjen in till Helsingborg en liten sväng. Då ska vi passa på att äta på Harrys. Sonen har önskemål om deras hamburgare och det är aldrig fel! 🤤Men först ska jag jobba undan förmiddagens jobb. 

Vad hittar ni andra på idag?

Saffran0Spice
2014-10-30 13:43
#23

#22 Åh vilken trevlig dag ni (troligen) kommer få!
- Harry's är aldrig fel… 🤤

Här hemma kom vi just hem från en förmiddags tripp till Smögens klippor, trots frost och kyla så hade vi underbart väder med sol och helt vindstilla 👍
Tyvärr blev Rossi så lycklig att han trampade snett mitt i ett glädjeskutt och har nu stukat sin ena baktass lite…  Så det blir att mysa i en varm filt med kornkudden om foten och massa tröst-pussar av matte ❤️
Även om han nog hellre sett fram emot en långpromenad stackaren! ^^

[JeanetteK]
2014-10-30 15:24
#24

Vilken underbar bild! ❤️Hoppas Rossis tass blir bra snabbt.

Saffran0Spice
2014-10-31 18:45
#25

#24 Tack du ❤️
Tassen är bättre idag, lite hälta men han blir nog helt bra efter ett par dagar med vila =)

Cahira
2014-11-01 00:18
#26

Stackars Rossi, först blodigt öra och sen ondig tass. Tur han har en snugglebag. 🐶

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-01 19:13
#27

Idag är det lördag. Har haft ett par skräpdagar, men nu är jag med i matchen igen! Den här mörka, fuktiga, kyliga tiden gör att min kropp bråkar rejält. Otroligt irriterande. 

I förmiddags var jag nere på kyrkogården och serverade kaffe till de som behövde värma sig i kylan. Det var en trevlig stund och många goa människor. Jag var och tände ljus för min pappa och alla andra vi saknar lite extra idag. 

Hur har er lördag varit?

Annons:
Cahira
2014-11-02 03:07
#28

Igårkväll mådde jag fruktansvärt och denna morgon mådde jag ännu värre. Jag har åkt på influensan. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-02 08:51
#29

#28 Men fy… krya på dig. ❤️🤗

[JeanetteK]
2014-11-02 09:14
#30

Söndag idag! Är så dagvill dessa dagar. Maken jobbade hemma torsdag och fredag och därför är min klocka inställd på att det är typ tisdag idag. 🤪😂Knasigt. 

Solen skiner ute och det är 12 grader varmt. I november! Det är så fint ute. Jag ska fakturera lite och annat "kul" jobb sen ska jag kasta mig ut! Så här års är det geggigt geggigt geggigt när man bor i Skåne! När man som jag kommer från Stockholm och knappt ägde ett par gummistövlar så fick man  byta ut hela sin garderob när vi flyttade hit och insåg hur höstar och vintrar är här. Nu är det vår fjärde höst här och  nu är vi rätt vana vid geggan! 🙂

Vad hittar ni på idag?? Har ni också sol?☀️

Cahira
2014-11-03 04:14
#31

Vi ställde äntligen tillbaka klockan så nu blir det lättare för mig att hålla koll på tidszonerna igen. :) 

Vi hade sol, värmande sol, och jag var tvungen att sitta still inomhus. Har väntat på en specifik läkartid i två månader och måste omboka imorgon för att jag är sjuk. 😕

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-11-03 09:42
#32

Hopplöst när man blir sjuk. Det är ju alltid när det passar som sämst av någon anledning. Hoppas att du får en ny tid snabbt. ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: