Annons:
Etiketteråsnorkaniner
Läst 1051 ggr
[JeanetteK]
2014-10-25 15:12

Nya stallkatter

Det börjar bli aktuellt för mig med ett par nya stallkatter. Det bodde två stallkatter här när vi flyttade in för tre år sen. Dom har varit jätteduktiga på att hålla rent från möss, men nu börjar det behövas förstärkning. Gizzmo har börjat hålla sig undan hemifrån och jag har en känsla av att han eventuellt inte kommer leva så länge till. Han är lite otursförföljd och har nog gjort av med nästan alla sina liv. Trisse har blivit lite gammal och bekväm sista året och ligger gärna i halmen och har det bra. Från att aldrig sett en mus ser jag dom relativt ofta nu. 

Hur gör jag när jag ska introducera nya Katter. Om jag till exempel skulle ta emot katter från ett katthem, hur gör jag då för att de ska fatta att de ska bo i stallet? Hur gör jag för att det ska fungera med de stallkatter som redan finns? Jag vill ju att Gizzmo och Trisse ska få leva kvar här på gården som pensionerade stallkatter. Jag har aldrig gjort detta tidigare så tips och åsikter mottages gärna.

Annons:
Maria29
2014-10-25 17:17
#1

Får jag tipsa om T.N.R Katter. om du tar katter som inte är tama så ska de vara instängda med mat och kattlåda i 2veckor. Jag har haft mina instängda på höloftet som jag till och med kan dela av så att mina gamla stallisar kunnat gå in och ut och titta på de nya katterna.  Det finns olika föreningar över hela sverige som fångar in katter som behöver nya stall att bo i och dessa katter är katter som inte klarar av att bo som tamkatter inne i boningshus utan har ett frihetsbehov. 

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2014-10-25 17:58
#2

Men perfekt Maria!! Det ska jag kolla upp. 😘

Maria29
2014-10-25 18:04
#3

De här finns i Malmö men de kanske har koll på dina trakter.  Lycka till! 

http://www.kattjouren.nu/kontakt.php

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Cahira
2014-10-26 02:09
#4

Om du inte hittar några kan du leta på blocket efter katter som inte fungerar som innekatter och vore lyckligare som utekatt. Men ring runt till katthemmen m.m. och fråga runt! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: