Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1282 ggr
[JeanetteK]
2014-10-13 09:36

Lantdjur vecka 42

Ny vecka igen. 

Ute är det grått men varmt och skönt. Inga kultingar än… 🤐Nåja, det kommer när det kommer. Hon börjar se ut som en sprickfärdig ballong. 

Vad hittar ni på idag?

Annons:
Cahira
2014-10-13 09:57
#1

1-2 dagar kvar gissar jag! ☝️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-10-13 10:00
#2

Jösses, stora kultingar eller många kultingar - man borde ha lite betting om det hahaha ^^

Här hemma skall det åkas till fjorden för 5km promenad om en stund, sedan skall en ny Lovikka mössa påbörjas till Rossi. En stor är klar och skall nu göra en som är lite mindre =)

[JeanetteK]
2014-10-13 10:09
#3

#1 Du har nog rätt! 🙂

#2 Men säg inte så där! 😮Tänk om det plötsligt springer runt 25 smågrisar i hagen! Hellre tre jättebäbisar då. 😂Nä skämt åsido så är hon faktiskt större än de andra två gångerna så det är nog möjligt att det blir fler än tidigare. Hon har fått sex kultingar båda gångerna och det räknas som rätt få, så fler kan det ju bli. 🙂

Saffran0Spice
2014-10-13 10:11
#4

#3 hahaha bättre med 3 jättar än 25 isåfall? 😃

Cahira
2014-10-13 10:18
#5

Alltså usch jag har en av de värsta kvällarna i mitt liv. Jag har mått dåligt senaste tiden (fysiskt) och tänkt att jag håller på att bli sjuk. Hostningar, nysningar, täppt näsa osv. 

Men nu ikväll matade jag kattungarna och myste med dom efteråt. Och ögonen kliar och svider, näsan och halsen har tydlig allergisk reaktion. Jag tog mediciner och tänkte att jag klarar inte av detta i flera veckor till. Det blir bara värre och värre. 

Så jag la hjärtat åt sidan och la upp en annons. Jag fick svar inom några minuter och den kvinnan har kattungar i samma ålder som hon tar hand om just nu och sa att tre till inte gör någon skillnad för henne. På onsdag flyttar Axl, Rose och Foley till en ny fostermamma. Hon kommer vaccinera, chippa, avmaska m.m. vilket är otroligt ovanligt här så det känns jättetryggt att lämna över ansvaret till henne.

Hjärtat gråter att jag måste släppa taget om dessa små änglar. Men det går inte att helhjärtat sköta om djur som ger kraftiga allergiska reaktioner och jag vill verkligen inte att allergin blir värre så jag måste ge upp Owatonna. 

Luftvägarna har äntligen öppnat sig tillräckligt så jag kan sova, och Mike sa att han matar dom kl 4 när han stiger upp (om 45 minuter) så jag unnade mig en välbehövd sömntablett. Nu ska jag sova och jag kommer känna mig som en ny människa när jag vaknar, det är jag säker på.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-10-13 10:22
#6

#5 Fy så trist =(
Men du har gjort ett underbart jobb och det är ju super att de kommer till någon som kan fortsätta med det! 🌺

Annons:
Cahira
2014-10-13 10:26
#7

#6 Ja det är otroligt trist. Men hellre hjärtesorg av ett farväl pga flytt än farväl av bortgång! Så får man se det. :) 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-13 10:27
#8

Tråkigt Cahira, men härligt att du hittat ett fint hem åt dom! ❤️

[JeanetteK]
2014-10-14 09:36
#9

Tisdag idag. Fortfarande inga kultingar. 🤪

Jag har varit iväg på paraffinbad för händerna på morgonen. Sen var det djur-matning och nu ska jag sätta mig och jobba. Det är lite grått ute men verkligen jätteskönt. 

Grisarna har en liten kulle i sin hage som dom nästan har bökat sönder helt. Ankorna har kommit på att där finns det massa gott att äta. Det ser så roligt ut när man ser vita huvuden kika upp lite här och där. 🙂

Vad hittar ni på idag?

Cahira
2014-10-14 09:39
#10

Frodo fyller ett år idag! 🥳

Och jag har precis matat kattungarna sista gången för natten så nu blir det sooova! 🌈

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-14 09:45
#11

Grattis Frodo!! 🎈Oj vad tiden går fort..

Saffran0Spice
2014-10-14 10:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Grattis Frodo 🎂

Idag så sker det inte mycket, sitter här med världens mest missnöjda italienare för tillfället - örat har spruckit sönder så man måste ha bandage-strumpan några dagar, vilket är värre än något annat i hela världen ❤️

[JeanetteK]
2014-10-14 10:07
#13

#12 Men lillen då… han ser inte jättenöjd ut. 🙂❤️

Annons:
Saffran0Spice
2014-10-14 10:09
#14

#13 hehe nä, just nu hatar han matte lite grann, mössa är illa nog - men strumpan är verkligen pesten!

Cahira
2014-10-15 00:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Blir inte så mycket högfirande av Frodo som jag hade tänkt, fibron håller inte med mig och det är så frustrerande!

Men god mat och bus med ny leksak samt gos med mamma verkar duga finfint för Frodo. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-15 08:26
#16

Onsdag idag. Inga kultingar (det börjar bli tjatigt att säga det varje dag..😉). 

Idag har jag inget jobb som ska in vilket är ovanligt. Jag ska passa på att ha kloklippning och såna där saker som man vill ha gott om tid på sig för att göra. Lite lyxigt med en dag utan måsten mitt i veckan.

Vad gör ni andra idag?

Cahira
2014-10-15 20:30
#17

Inte tjatigt alls, vi vill ju veta! 👍

Jag behöver klippa klor jag med. Men med tanke på att jag ska sitta i bilen i flera timmar imorgon så är det bara ta det lugnt som gäller. Solen skiner och det är så vackert väder ute! Så jag skickade ut alla katter som är inne för att få lite sol på sig. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-16 08:58
#18

Torsdag idag och inga kultingar….🤐😉

I eftermiddag ska jag på pärlträff och pilla lite med pärlor och förhoppningsvis göra lite smycken som sen ska säljas på en basar till förmån för ett barnhem i Indien. Det ska bli kul, jag älskar pärlor! 🙂

Vad hittar ni på idag?

Saffran0Spice
2014-10-16 09:23
#19

Idag är det 2 grader, kulingvindar och iskallt ösregn!
Så här chillar vi allihopa - Rossi skakade som ett asplöv efter morgonpromenaden så han värmer sig i fleecepolo, bandage-strumpa och tjock filt i mitt knä medans katterna nöjer sig med att sitta bredvid oss.
Surt nog skall jag iväg en stund sedan, hade hellre slappat med djuren i värmen idag faktiskt >.<

Frusen Rossi i mattes knä

Samson, mitt lilla lejon <3

Majsan med sin sura anblick - hon är inte så sur som hon ser ut ^^

[JeanetteK]
2014-10-16 09:26
#20

Vilka gosingar du har! ❤️

Annons:
Saffran0Spice
2014-10-16 09:29
#21

#20 ja, de bästa jag har - mina små kärlekar ❤️

[JeanetteK]
2014-10-16 09:30
#22

Jag gillar Samsons stil! En riktig mysare! ❤️

Saffran0Spice
2014-10-16 09:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#22 Ja han är skön, en riktig clown ^^
Han har förflyttat sig nu till en bekvämare stil XD

[JeanetteK]
2014-10-16 09:37
#24

#23 Hahaha härlig bild med råttan på rygg bredvid! 😂

Saffran0Spice
2014-10-16 09:39
#25

#24 Eller hur, lite ''look-a-like'' 😂

Cahira
2014-10-17 07:57
#26

Hahah! 😂

Kattungarna flyttade idag. Känns sjukt konstigt att inte ha nåt att göra var fjärde timme och inte akta fötterna vart man går. Allergin har lättat men jag känner mig sjuk istället. Vet inte om jag har influensan eller nåt annat virus på g. Brukar få influensan denna tid på året så skulle inte förvåna mig!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-17 10:03
#27

#26 Ibland tycker jag det är så att när spänningar över något släpper så blir man sjuk. Kanske nu när kattungarna är iväg och du har löst den saken så blir du mer mottaglig? Hoppas det är snabbt övergående bara!

Annons:
[JeanetteK]
2014-10-17 10:05
#28

Fredag idag. Ute regnar det men det är jätteskönt ute. Det är en bra sak jag lärt mig sen jag flyttade till landet - att uppskatta även gråa dagar. Har man bara rätt kläder så kan man ju vara ute jämt! 😉

Inga kultingar än, men idag märktes det att hon tyckte att det var tungt. Hon vaggar fram som en hel flodhäst. Jag har halmat ordentligt ute i alla tre grishusen och det gillade dom kan jag lova. Oj så dom bäddar och har sig! 

Vad hittar ni på idag?

Saffran0Spice
2014-10-17 18:11
#29

Idag har det varit blodbad här hemma!
Rossi skakade av sig allt förband och blodade ner stället totalt - så det var bara att dra på en förbandsstrumpa och skynda ner till apoteket efter compeed skavsårsplåster. Nu kan han skaka på huvudet bäst han vill =P

Dumma matte och hennes strumpor..

Cahira
2014-10-18 01:57
#30

Stackars Rossi 🤗

Bäddande är ju lovande! Nu håller vi tummar på kultingar i helgen! 😍

#27 Ja så är det garanterat. Jag har mått bättre idag än på många månader. Jag har svinigt ont i kroppen men mentalt är jag mitt normala jag. Jag hade tid att äta frukost imorse för första gången sen.. ptja.. april? Vädret var dåligt så jag var inte motiverad att gå ut så det var perfekt dag att bara vila. Tvn fungerade inte och internet strular så idag har blivit mycket mys och vila. Jag har haft tid att samla tankar och planera lite för framåt och det känns otroligt befriande för mig som är en tänkande individ. En bra fredag trots värk! 🍸

Trevlig helg allesammans!!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-18 10:58
#31

#29 Men lille Rossi… ❤️Hoppas han slipper sina bandage snart. 

#30 Härligt att höra att du känner dig bättre!

[JeanetteK]
2014-10-18 11:01
#32

Lördag idag! Inga kultingar. 😐Vi har insett att vi har räknat helt fel även denna gång. 🙂Naturen kör sin egen grej och det är ju rätt befriande trots allt. Idag visade Agnes tydligt att hon tyckte jag var jobbig när jag klämde och kände och lyfte på svansen och höll på. Det hade jag också tyckt när jag tänker efter.😂

Igår kväll hade jag en riktig värk-kväll så jag gick och la mig runt klockan åtta och sov ända till åtta i morse. Inte illa! Idag mår jag otroligt mycket bättre! Härligt! 

Vad hittar ni på idag?

Cahira
2014-10-19 04:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Skönt med mycket sömn!

Mike sa idag att han tror att Angel kanske är dräktig och eventuellt kan ha Kalv snart! Hon förlorade sitt foster i vintras och det såg ut som att hon visar tidiga tecken på att kanske vara dräktig. Men med tanke på hur mycket gräs de har nu så är det lite svårt att säga än. Åh vi HOPPAS att hon får en Kalv! Det gör ingenting om det är en sen liten en, för Angel är den mest speciella vi har! Och vi hoppas på en tjej i så fall för hon har haft fyra pojkar i rad!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-19 11:00
#34

#33 Jag håller tummarna för Angel! Hon är så fin! ❤️

Söndag idag. Ute regnar det. Inga kultingar än. 

Igår kväll hade vi vänner över på middag. Det var trevligt. Vi hade lite byteshandel av kläder och annat. Perfekt! Vi brukar plocka med oss sånt vi har sorterat ut och så ser vi om den andra vill ha något. Som loppis fast utan pengar! 

Idag ska vi gå på en husvisning åt mina svärföräldrar. De är sugna på att flytta ner men har inte alltid möjlighet att åka hit på visning - det är 60 mil. Så vi ska dit och bilda oss en uppfattning om det är värt för dom att komma och kika. Vi börjar veta vad dom vill ha vid det här laget.😉

Vad hittar ni på idag?

Annons:
Cahira
2014-10-19 19:49
#35

Igår var vi och handlade hundmat för Frodos foder var slut, och idag tog kattsanden slut så vi ska ut och handla kattsand. Alltid är det nåt. ^^ 

Jag har blivit beroende av kaffe. Men inte i den mening som andra är, utan vår mack i Faribault säljer så SJUUUUKT gott kaffe att jag bara längtar efter att känna smaken igen! 😍 Pumpkin and Spice, smakar som kakor nästan. :P Jag gillar inte kaffe egentligen så detta är lite udda för mig. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: