Annons:
Etiketterköpessäljesbytes
Läst 842 ggr
GuineaPiggy
2014-10-03 17:57

Att få tag på vete

Inte riktigt säker på var detta borde hamna men..

Jag och två vänner behöver hjälp att få tag på vete (utsäde) i mindre mängd. Vi går sista året naturvetenskap på Hvitfeldtska gymnasiet i Göteborg, och håller på med vårt gymnasiearbete. Vi  tänkte använda vete i ett odlingsexperiment, men vet inte vart vi ska vända oss för att få tag på utsäde i de små kvantiteterna vi behöver.

Om någon har ett tips på var vi kan få tag på utsäde till rimligt pris nära Göteborg är vi väldigt tacksamma, vi behöver nog inte mer än någon näve, men inser att vi kanske kommer behöva köpa lite mer. Vet någon om typ hönsfodervete fungerar att odla?

Tacksam för svar!

Hey, I know you!

Annons:
[JeanetteK]
2014-10-03 18:34
#1

Tyvärr har jag själv ingen aning. Jag ska kika runt lite och se om jag kan få svar av någon bonde här omkring. Hoppas att det finns någon annan här inne som kan svara er. 

Ert experiment låter spännande. Det skulle vara jätteroligt om ni vill skriva och berätta hur det går. 🙂

Ptorparn
2014-10-06 09:24
#2

Det borde väl bara vara att åka o fjäska lite på någon gård i närheten om det är några nävar det gäller  :-) . Annars så får du ta en utflykt ca 15 mil till Götene trakten så kan du få några nävar vete av mej :-)

Taxelina1
2014-10-06 14:41
#3

TS Fråga #2 om han kan vara snäll och posta ett par nävar till dej. Här har dom tyvärr lagt ner, annars hade jag skickat till dej ;o

Hälsning från en stor djurvänCool

GuineaPiggy
2014-11-17 17:08
#4

Hej, tack för svar och ursäkta att jag inte har svarat tidigare. Vi bestämde oss för att plantera havre istället, då den dock inte grodde (syrad) har vi provat att istället odla majs, vilken verkar ta sig och gro. :)

Hey, I know you!

Upp till toppen
Annons: