Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1481 ggr
[JeanetteK]
2014-09-29 09:35

Lantdjur vecka 40

Måndag och ny vecka. 🙂

Här lyser solen genom dimman. Det är jättevackert. Har en dag med rätt mycket skrivbordsjobb. På eftermiddagen kommer det en kille och ska titta på våra fönster. Vi har gamla repiga fönster som är dragiga på vintern, så vi skulle behöva byta. Ska bli spännande och se vad det skulle kunna kosta. Antagligen alldeles för mycket… 

Vad hittar ni på idag?

Annons:
Cahira
2014-09-29 09:46
#1

Jag ska ta Frodos mått och rita ut hur jag vill testa sy hans första overall och sen ska jag bli modig och möta symaskinen! Jag har en konstig skräck för symaskiner och ändå tycker jag det låter hur kul som helst att sy själv! Är inte första gången jag möter rädslor och övervinner dom så jag ser fram emot det!

Nu däremot blir det sömn. Klockan är tre på natten och jag borde sovit för längesen! Så går det när man har livligt tankeliv. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-09-29 09:52
#2

Idag skall vi ta oss till fjorden för 5km trevlig promenad i sällskap med en aktivitetsgrupp jag gått med - hoppas det är många trevliga människor där.

Sedan hoppas jag få ett par trevliga beställningar på posten idag, utöver det så ska vi se vad dagen har att bjuda på - mer än underbart väder!

[JeanetteK]
2014-09-29 09:52
#3

Vad spännande! Hoppas du visar resultatet sen! Jag vet precis vad du menar - vissa saker tar emot trots att det känns jätteroligt. Det brukar kännas extra kul när man väl gjort det ändå! :)

Sov gott! ❤️

Leffe
2014-09-29 10:02
#4

Sitter här med en Cornish rex liggande bakom nacken och över axlarna. Dagen kommer gå i lugnets tecken. Solen skiner ute.

[JeanetteK]
2014-09-29 10:03
#5

#4 Vad mysigt! Katter kan verkligen ligga var som helst. ❤️

[JeanetteK]
2014-09-30 09:27
#6

Tisdag idag. 

Sonen har cyklat iväg till Kullaberg på orienteringsdag. Han muttrade lite över att dom inte fick åka moppe utan var tvungna att cykla. Jobbigt att behöva röra på sig. 😉 Kullaberg är otroligt vackert. Kommer ni ner mot mina trakter så rekommenderar jag verkligen ett besök dit. 

En dag utan så mycket planer. Jag ska till varmvattenbassängen på eftermiddagen på sjukgymnastik, det ser jag fram emot! 

Vad hittar ni på idag?

Annons:
Taxelina1
2014-09-30 09:57
#7

Här är det en underbar morgon som är helt vindstilla, någon minusgrad och solsken. Och massor av vackra färger. Mitt favorit väder. Helst skulle jag velat ta med mej fotoutrustningen och försökt få med lite tranor på bild. Men det får bli en annan tidigare morgon.

Så nu ska jag släppa ut lite vovvar i stora rasthagen och under tiden dom busar av sej ska jag plocka lite i trädgården och njuta av solen. På eftermiddagen blir det nog lite promenader med vovvarna

Hälsning från en stor djurvänCool

Saffran0Spice
2014-09-30 11:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Nu på morgonen har vi varit på bergsklättring - 3½h tur och retur!
Så idag blir det att vila efter morgonens slit ^^

Leffe
2014-09-30 12:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Idag fick jag säga hej då till min Fröja innan hon stack över regnbågsbron

Saffran0Spice
2014-09-30 12:14
#10

#9 fy vad tråkigt LeffeD! Styrkekramar 🌺
Vila i frid fina Fröja ❤️

Maria29
2014-09-30 12:56
#11

#9 Beklagar sorgen Leffe det är aldrig lätt att ta farväl av en älskad katt.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2014-09-30 15:23
#12

# 7 Tranor har jag aldrig sett i verkligheten. Det måste vara häftigt att få se dom. 

#8 Så vacker bild! ❤️

#9 Beklagar verkligen Leffe. 💔

Cahira
2014-09-30 20:30
#13

Vila i frid Fröja. Vad vacker du var. 🌺🌈

Beklagar Leffe. 😕

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Saffran0Spice
2014-10-01 08:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

God morgon denna onsdag!
Solen skiner och det verkar vara riktigt kyligt ute idag, så på med kläderna och ut på långpromenad (här hemma iallafall)

Har redan hunnit avklara samtal till både VC, mormor och lokala loppisen. Så nu är väl dagen ganska öppen för att kunna sticka lite tröjor - håller på med undertröjor till min lilla råtta ^^

Vad ska ni andra hitta på idag?

Taxelina1
2014-10-01 08:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#12 Att lyssna på tranor som trumpetar över en tjärn. Oj oj oj, varenda hårstrå står ut på hela kroppen. Hela jag ryser av välbehag. Jag har sån tur att jag bor utanför Örebro alldeles intill Svansjön Tysslingen. Tusentals svanar mellan landar här på våren. Ett par mil härifrån ligger Kvismaredalen med tusentals tranor som även dom mellanlandar för vidare färder neråt europa. Dom mellanlandar nu på hösten. Och troligen flyttar vi ditt till vintern. Jag är en riktig fotonörd så jag har en väldig tur som har allt detta omkring mej🙂

Hälsning från en stor djurvänCool

[JeanetteK]
2014-10-01 08:35
#16

Fina Rossi! ❤️

Idag har jag mindre jobb vid datorn och det känns lyxigt! Ska rota igenom min hög med halvfärdiga pysselgrejer och se om jag kan få klart något. Jag håller bland annat på att sticka julklapps-sockor och syr lapptäcks-filtar. Det kommer bli en del hemgjorda julklappar i år. 🙂

Ska lägga upp en tråd med vinnaren i ifokusfågeln också! 👍

Leffe
2014-10-01 14:56
#17

I morse stämde inga morgonrutiner. Märkte då att det var Fröja som styrt mina morgonrutiner sedan 15 år tillbaka

[JeanetteK]
2014-10-01 15:35
#18

#17 😕förstår att det är tomt utan henne. ❤️

Cahira
2014-10-02 03:55
#19

Kram Leffe. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-02 08:37
#20

Idag är det torsdag.  Ute är det dimmigt och man ser knappt åkrarna utanför fönstret. 

Jag är med i en kör och igårkväll var första träffen efter sommaren. Det är verkligen jätteroligt, men oj så trött jag är idag. Jag var alldeles uppe i varv när jag kom hem så jag hade svårt att komma till ro.

Har en del jobb att fixa annars en rätt lugn dag. Skönt!

Vad gör ni idag?

Annons:
Saffran0Spice
2014-10-02 08:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Idag är ett möte med aktivitetsgruppen jag gått med i, utöver detta så ska dagen spenderas mysandes inomhus då vädret är riktigt trist idag!
(Rossi tar den planen med ro ^^)

[JeanetteK]
2014-10-02 08:46
#22

Men gosingen! Han är så himla mysig! ❤️Min Zero blir så varm på en gång att han inte klarar att ligga så där. Det ser så otroligt sött ut! 😍

Saffran0Spice
2014-10-02 08:51
#23

#22 hehe ja det är mysigt ^^
Dock producerar han egen värme också, så han blir som en varmvattenflaska - riktigt skönt på vintern när man fryser och när matte har värk XD
Men ibland blir han alldeles för varm, då ligger han på filten istället

Cahira
2014-10-02 09:08
#24

Vilken otroligt mysig bild på Rossi!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-10-02 09:09
#25

#24 hehe tack du ^^

Cahira
2014-10-03 00:05
#26

Åh jag vet precis vad jag ska fota för månadens lantdjur! Väntar på det väntade fina vädret i helgen. Peppad!😃

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-03 08:45
#27

Idag är det fredag!! 🥳 Och inte vilken fredag som helst utan det är en fredag som är helt tom i min almanacka! Inte ens jobb. 🎈Sånt händer inte ofta. Jag har lovat mig själv att känna efter vad jag vill göra och inte bara springa på mina borden och måsten. Solen skiner ute så eventuellt ska jag ta med mig Zero ut på långpromenad ner till havet. ❤️

Vad hittar ni på denna fredag?

Annons:
Leffe
2014-10-03 10:39
#28

Jag sitter och väntar på att de ska komma från hjälpmedelscentralen och så under tiden lyssnar jag på Radio Stockholm

Saffran0Spice
2014-10-03 10:43
#29

Idag har vi börjat med en sväng till nya lägenheten med lite grejor - sedan blev det långpromenad i parken i det underbara vädret =)

Ha en fin fredag allihopa! ❤️

Cahira
2014-10-03 19:39
#30

Jag är väldigt glad att det är fredag. Men jag fick fyra timmar sömn max från skrikande Katter. stormvindar, gevärskott och en åsna som tyckte hon skulle sjunga mitt i natten. 

Ont i halsen och ont i magen, idag blir inget annat än vila. 😴

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Saffran0Spice
2014-10-04 09:21
#31

#30 Naaw en nattåsna! XD
Jobbigt - men samtidigt lite sött ^^

Saffran0Spice
2014-10-04 09:21
#32
Lördag!

Idag är det väldigt trist väder och ingen orkar något här hemma..
Så småningom idag så ska jag ta i tur med att rensa garderoberna på tyger m.m. och kika på tyg jag kan sy overaller av iår ^^

Vad hittar ni andra på idag?

[JeanetteK]
2014-10-04 18:00
#33

Japp, lördag som sagt. I förmiddags var jag iväg och sålde på loppis. Tjänade inte massor, men jag var billig så jag blev av med desto mer vilket var tanken! 🙂 Sen har jag sovit middag - lyx! - och matat djur. Nu steker maken hamburgare så snart blir det middag. 🤤

Cahira
2014-10-04 20:15
#34

Jag fick tag på ett billigt PSP i nyskick knappt använd idag! Gamernörden i mig jublar - jag har inte kunnat spela spel på hur länge som helst! 

En kvinna kommer hit idag med och ska kolla på några katter vi ska omplacera. Hoppas hon vill ha dessa två bröder, de förtjänar ett fint hem. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
2014-10-05 15:17
#35

#34 Hur gick omplaceringsmötet Cahira? Hoppas dina kissar får bra hem. 

Söndag idag. Lite småsegt som söndagar är ibland. 🙂Veckan är rätt fullbokad så jag försöker ladda och prioritera bort lite så jag orkar hela veckan. 😛

Snart ska jag ut och mata djur. Ska även passa på att ge Agnes en massa ny halm. Det bör komma kultingar vilken dag som helst så då vill hon nog bädda  och boa ordentligt. 

Hur ser er söndag ut??

Leffe
2014-10-05 15:18
#36

Närmast nu tänker jag kolla Mora-Rögle i hockey på teven

Saffran0Spice
2014-10-05 15:20
#37

Jag försöker knopa ihop ett overall mönster till en Saluki - inte helt enkelt visade de sig 🤔

[JeanetteK]
2014-10-05 15:21
#38

#37 Saluki…hmmm hur ser en sån ut?? Måste googla 😉

[JeanetteK]
2014-10-05 15:23
#39

Ahhh, nu har jag kollat! Dom är ju underbart vackra! Förstår att det kan vara knepigt att få ihop mönster dock! 🙂

Saffran0Spice
2014-10-05 15:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

#38 Som Rossi ungefär - fast typ 5ggr större XD

Nej det är inte det lättaste!
Tur att det är en julklapp så jag har lite tid på mig 😃
Tyget kommer i veckan, blir en kornblå fleeceoverall med svarta muddar till denna ''lilla'' herre =)

[JeanetteK]
2014-10-05 15:24
#41

#40 Ja jag såg det! Otroligt långa och smala. Och vackra. 😍

Tror att du och jag skriver om varandra här och på djurpyssel. 😂

Annons:
Saffran0Spice
2014-10-05 15:30
#42

#41 hahaha verkar så! XD

Cahira
2014-10-06 02:18
#43

Kvinnan som skulle kommit igår och titta på katter dök inte upp och svarade inte sin telefon. 😡 Vi stannade av hela vår dag för hennes skull och vi får inte ens ett meddelande. En hel dag som kunde gått åt höarbete för vintern. 

Idag körde vi dock Arwen till hennes nya hem och hennes nya matte och henne är en perfect match! ❤️

Och nu kollar jag igenom mail för folk som svarar på min annons. En är ute efter två katter så jag hoppas hon vill ha de två som kvinnan skulle tittat på igår. De pojkarna förtjänar ett varmt kärleksfullt hem. 

Snart är hemsökandet över och jag är så lättad över det. Jag hade en helt underbar stund med Bagheera och Midnight när vi kom hem igen. Mys. ❤️ Jag tänkte ha Leo som innekatt men han verkar inte trivas helt som innekatt så det blir Bagheera som får bli innekatt med Owatonna istället. :) (Japp vi har alldeles för många Katter. pju)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-10-06 09:33
#44

Men så irriterande det är med människor som bara drar sig ur utan att ens svara. 😕Hoppas du hittar någon annan. ❤️

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: