Annons:
Etiketterfårgetter
Läst 2954 ggr
djurkillen
8/30/14, 10:39 PM

Stängsel till getter!

Vad har ni för stängsel till era Getter? Mina svenska lantrasgetter klättrar över fårgrindar och hoppar över 7 eltrådar!

Annons:
Maria29
8/31/14, 8:42 AM
#1

Hur högt har du den högsta tråden? Vilken styrka har du? Fårgrindar funkar inte så bra på alla Getter vi har ju att göra med viljestarka djur. Har du funderat på att kombinera med ett rejält och högt nät t.ex viltnät förutom elen? Man kan ju om man kan dra tråd ovanpå trästolpen om man vill få upp elen en bit.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

djurkillen
8/31/14, 8:40 PM
#2

Ingen aning =P Idag har vi satt upp brädor så dem inte kommer ut igen från boxen :) Ska ta bilder på hagen och boxen snart, ska ner och natta hönsen strax så passar på då!

djurkillen
8/31/14, 9:28 PM
#3

Blir nog sånt nät du la upp en bild på i din tråd :) Var köper man sånt?

Maria29
9/1/14, 7:46 AM
#4

Stängsel kan man köpa på lite olika ställen allt från granngården till stängselbutiken (har köpt mitt nät från dem), om jag var du så skulle jag kolla runt så att jag fick det så billigt och bra som det bara går eftersom man alltid behöver mer stängsel en man tror.  🙂

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[[annajohannas]1]
9/26/14, 2:48 PM
#5

Jag undrar hur det ser ut i hagen? Har de sly att äta, annars får du ta in det till dem.

Getter kan hoppa högt, och finns det något att stöta klövarna mot, så är de inte sena att använda det knepet.

Hur har det gått?

djurkillen
9/30/14, 7:41 PM
#6

Hagen är på ca 2 ha. Ett berg, massa sly och ängar. Vi kommer köpa ståltråd och sätta upp ny hage :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: