Annons:
Etikettgårdar
Läst 3695 ggr
Eliinn
8/19/14, 9:53 PM

4h-gård, hur funkar det?

Hejsan!

Någon som kan berätta vad sin krävs eller förväntas för att man ska kunna "driva" en 4H-gård? Bara berätta allmänt hur en 4H-gård fungerar :)
Försökt hitta information på deras officiella hemsida men hittar bara en massa pdf-filer som verkar allmänt krångliga… Eller är det helt enkelt dem man behöver ladda hem?
Tycker att det verkar va en väldigt bra grej! och något jag skulle kunna tänka mig ha i framtiden.  Jag måste bara hitta gården först ;)

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Annons:
[JeanetteK]
8/20/14, 9:38 AM
#1

Det finns ju en del kontakter på den sidan. Kanske du kan kontakta någon. Jag har läst lite här och var och hittar inte riktigt heller något bra. Eller prata med någon på din närmaste 4h-gård. 

Jag gillar också 4H-gårdar. Tycker att det är superviktigt att de finns. Idag är det ju många barn som i stort sett aldrig får se den typen av liv. Minns att jag själv älskade när vi åkte till "vår" 4H-gård. 🙂

Mantissa
8/25/14, 6:15 AM
#2

Lättast är nog att söka anställning på en befintlig 4h gård. Att driva den (vara föreståndare) är dock mest pappersarbete (söka bidrag, göra scheman, allmän ekonomi skötsel mm), så vill du jobba med djuren och barnen så är det bättre att vara "vanlig" arbetare. Inte jättehög lön, men man får jobba med sitt intresse.

[JeanetteK]
8/25/14, 8:33 AM
#3

#2 Bra idé´! Då lär man sig säkert masor.

Eliinn
8/26/14, 8:48 PM
#4

#2 Joo självklart är det något jag skulle kunna göra och vill göra, Tyvärr finns det ingen 4h-gård i mitt län.
Men det här var mer en  framtidsplan då jag gärna vill bo på en gård i framtiden med med få djur men fler arter, lite "mini bondgård"  och varför inte då använda en sån bra sak som 4H-gård verkar va :) Jag är mest intresserad hur det funkar rent allmänt.
Vilka kriterier som önskas av en 4H-gård, tex om det ska vara svenska lantraser, antal djur m.m.

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

Mantissa
8/28/14, 6:05 AM
#5

Det svåraste med en 4h gård är inte att hitta gård eller djur, utan tillräckligt med medlemmar så att ekonomin går ihop.
Jag det ska i första hand vara svenska lantraser på gården

Upp till toppen
Annons: