Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 619 ggr
[JeanetteK]
8/18/14, 9:22 AM

Lantdjur 18 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God måndag på er! 

Idag började sonen nian. Han var väl inte jättelycklig över att sommarlovet är slut, men jag tror det kändes okej. Nu har han ju moppe och körkort så nu får det fortare för honom att ta sig till skolan. 

Själv sitter jag och jobbar undan lite jobb som kommit in. Ska plocka fram symaskinen sen och testa lite idéer jag fått… 🙂

Ute är det rätt svalt och blåsigt. Passar rätt bra då jag har rätt mycket som ska göras inne. Vad hittar ni andra på idag?

Annons:
Maria29
8/18/14, 6:03 PM
#1

Planerar lite inför hösten! Jag har kontaktat organisationen som mina stallkatter kommer i från, Egon min ena stallkatt har sprungitbort vilket är lite trist. När jag pratade med dem så bestämde vi att jag skulle ta 3 stallisar till, jag har ju utrymme på loftet och de är inte så dyra i drift så på lördag åker jag till Norrköping och de åker ner från Eskilstuna. 

Sen försöker jag få tag på någon som kan åta sig att fräsa/gräva bort en stubbe som jag har på uppfarten vilket är lättare sagt en gjort.  Jag har har mycket att göra här hemma men ibland är det bra att påminna sig om att jag bara haft alla dessa djur i lite mer en 1år och inte förväntas vara färdig med allt ännu. 🙂

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
8/18/14, 6:52 PM
#2

Så är det verkligen Maria, du kan inte vara färdig än! 🙂Undrar om man blir klar nånsin. 😉Skämt åsido jag tycker att man kommer på nya projekt och förbättringar hela tiden. 

Spännande med nya stallkatter men tråkigt att Egon är borta. Vår ena stallkatt Gizzmo hade skadat sig här för ett tag sen. Han haltade rejält. Lyckades inte få tag på honom då för att ta honom till veterinären och han har hållit sig borta. Trodde nästan att jag aldrig skulle se honom mer, men plötsligt dök han upp och verkar inte alls ha ont längre! Har känt igenom honom och han bara spinner så han verkar ha klarat sig bra denna gång.🙂 Tror han snart har gjort av med alla sina nio liv.

Maria29
8/18/14, 7:03 PM
#3

Jag tror att du har rätt, i slutet av oktober början av november är det 2år sedan jag bestämde mig för att se om jag kunde bo som jag gör och efter det så har jag gått från "jag ska bara ha några Höns och kaniner" till en gård med stora och små djur och ständiga idéer. 😃

Så skönt att det ordnade sig för eran stallkatt mina stallkatter är ju inte tama utan vilda så det skulle vara svårt för någon att fånga in honom om han lever. Katter är lite som Getter det är inte bara att säga åt dem vad de ska göra, de gör alltid det som känns bäst för dem.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Upp till toppen
Annons: