Annons:
Etiketterfårgetter
Läst 1967 ggr
denaesboz
8/6/14, 3:35 PM

Gotlands Får

Hejsan! Är det någon här som har eller har haft Gotlands får och vet hur dem är mentalt? Skulle vara bra att veta både fördelar och nackdelar med rasen.  Är intresserad av just den rasen och vill ta reda på så mycket som möjligt :D

Annons:
[JeanetteK]
8/6/14, 10:44 PM
#1

Jag har inte så mycket erfarenhet av den rasen mer än att jag träffat en flock just på Gotland. Dom var mycket sociala och nyfikna och kom fram och nosade och försökte snoka i mina fickor. :) Om det är typiskt för rasen vet jag tyvärr inte. Hoppas du får bra svar av någon annan .

vallhund
8/7/14, 1:59 AM
#2

Sökning på sajten under Gutefår genererade:

https://www.google.se/search?hl=sv&q=gutef%C3%A5r%20site:lantdjur.ifokus.se&gws_rd=ssl

Svårvallade om man man har en vek hund utan pondus.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[JeanetteK]
8/7/14, 7:24 AM
#3

#2 Gotlandsfår är en släkting till gutefåret om jag förstått det rätt.

Nussegumman
11/6/14, 9:01 PM
#4

Jag har gotlandsfår och dom är helt underbara. Mina är tama, kommer när jag ropar och följer mig efter mig, skönt för mig när jag inte har vallhund. De har lätta lammningar och de har inte varit sjuka, ger fin Ull och underbara fällar. Mina staket har fyra trådar vajer, ordentligt med ström och har aldrig haft problem med rymmare. Ett tips när du ska köpa in dina får, se till att få tag på tackor och bagge med ordentlig storlek så har du de bästa förutsättningarna för att få upp bra vikt på lammen. Lycka till!!

[JeanetteK]
11/8/14, 10:27 AM
#5

#4 Vad mysiga dom låter! Det skulle vara jätteroligt att få se bilder på dom. 🙂

Upp till toppen
Annons: