Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1230 ggr
[JeanetteK]
2014-08-05 09:15

Lantdjur 5 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är det lite grått ute. Det är rejält mycket svalare sen åskvädret natten till igår. Man känner i luften att den är klarare och lättare att andas. 

Idag har jag en massa jobb som ligger och leveranser som kommer. Sen ska jag roa mig i tvättstugan och åka och handla. Lite småtrista planer för dagen, men det är svårt att komma från vissa grejer! 😉 Skönt när det är gjort. 

Vad hittar ni andra på idag?

Annons:
Fridaaaa
2014-08-05 09:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God förmiddag!

Regnet öser ner ute.  Men behövs. Men inte så glad liten vovve haha.
Nej blir innedag nu när det verkligen vräker ner.
Jag som skulle köpt spån & städat uteburar, går ju inte nu 😕 (balarna ligger utomhus så de är blöta, vill inte ha det i min bil hehe).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saffran0Spice
2014-08-05 09:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Grönt är skönt - Speciellt när temperaturen är ca 15 grader mindre än igår!
Så idag ska vi ägna oss åt vintersömnad, Rossi har redan fått på sig sin gröna inomhuskappa i matchande färg till sin filt. Men han tyckte att man skulle ha både den och ligga under filten en iskall dag som denna hahaha 😃

[JeanetteK]
2014-08-05 10:06
#3

#1 Vilken fin bild, pälsen ser så otroligt mjuk och len ut. ❤️Ja, om det öser ner har man ingen direkt lust att fixa utomhus. 

#2 Rossi är så söt. Varför välja en sak när man kan få bägge! 😉😂

Fridaaaa
2014-08-05 10:07
#4

#3 Ja det stämmer, är mjuk och len, fast börjat att fälla nu så ser rolig ut på kroppen haha

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Leffe
2014-08-05 12:14
#5

Vi har konstigt väder. Det kan åska och regna korta stunder. Alldeles för korta stunder för att påverka luftfuktigheten och den kvava värmen. Det hinner inte bli friskt i luften. Sverige är ju egentligen ett ganska litet land, men tänk i vissa delar av landet har vi oväder med översvämmingar som följd och i vissa sådan torka att den största skogsbranden i modern tid i Sverige inte går att fås under kontroll. Det låter ju som vädret över en hel världsdel.

Sköt om er

[JeanetteK]
2014-08-05 12:33
#6

#5 Ja det är mycket märkligt väder i år. Lyssnade just på radion om skogsbranden. Det finns tydligen två sidor på facebook där folk erbjuder olika typer av hjälp. Hörde det just på Rix FM där Robert Aschberg har ett program. Om jag minns rätt så heter sidorna "Hjälp finnes (skogsbranden)" och "Skogsbranden Västmanland". De hade ökat från 100-10000 på två dagar. Jag är väl en av få som inte är med på facebook, men detta är verkligen ett tillfälle då facebook kan göra skillnad. Där finns allt från erbjudanden om att frakta bort djur som är för nära branden, till folk som erbjuder mat och husrum åt evakuerade. Gillar såna initiativ. Och skönt att se att folk ställer upp när det behövs.

Annons:
Upp till toppen
Annons: