Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 959 ggr
[JeanetteK]
7/25/14, 10:54 AM

Lantdjur 25 juli

Lönefredag! Det är aldrig fel! 🥳 Här i vår familj gör vi så att jag tar alla pengar (även makens alltså) betalar räkningar och fördelar dom på utgifter under månaden. Sen får maken månadspeng…😃 Så går det när man är gift med en inbiten ekonom som gillar att allt ska sitta på olika konton. 😂Så nu ska jag roa mig med att betala räkningar och fördela pengar. 😎

I övrigt så är det mycket som ska fixas. Vi ska i dagarna påbörja jobbet med att städa stallet. Allt som inte ska vara där ska ut och sen rengörs spiltor och andra utrymmen så allt är rent inför hösten. Men det är liiiiite för varmt för detta så jag spar det ett tag till. Men jag ska planera lite för det, för det är ett ganska stort jobb. 

Vad gör ni andra denna soliga fredag?

Annons:
Maria29
7/25/14, 11:11 AM
#1

Jag har tagit en längre paus idag eftersom vi har hela 34grader (enligt termometern jag har i skuggan) och solenskiner. Jag har en massa måsten men jag får låtsas att jag är i spanien och ta siesta. 😉Jag myser lite extra med Clareen som varit hos mig i 2månader hon åker på söndag till ett nytt hem eftersom ägaren inte kan behålla henne, som vanligt så hade jag lovat mig själv att inte bli allt för förtjust i en hund som är på besök men det blev som det blev som tur är har jag 4 egna hundar att mysa med. Nu lite vaniljglass och kaffe.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[mommo 12]
7/25/14, 11:16 AM
#2

Jag ska nog ta och kika på din blogg lite till och sen åker vi väl och badar? Tror ja…

[JeanetteK]
7/25/14, 11:24 AM
#3

#1 Varmt varmt! ☀️Har inte kollat termometern… men nog är det något liknande även här. Det är svårt att inte få känslor även för lånedjur. Sån är jag med! 

#2 Bada låter som en toppenidé! Du är så välkommen in på bloggen så! 😘

[mommo 12]
7/25/14, 11:39 AM
#4

Ja, jag tycker att det är en bra blogg :)

Leffe
7/25/14, 11:55 AM
#5

Ska äta Thailunch på restarurangen bredvid mitt hem. Sedan blir det stadens centrum igen. Kul stå vid Slottsbacken och se all turistbusskaos som parkeringsvakterna försöker lösa

[JeanetteK]
7/25/14, 12:13 PM
#6

#4 Vad roligt att höra! ❤️

#5 Ja, det kommer en del turistbussar dit så här på sommaren! Man måste säga att det ofta är duktiga chaufförer. Om jag var chaufför i sån trängsel skulle jag nog överge bussen och ta tunnelbanan… 😂

Annons:
[mommo 12]
7/25/14, 12:14 PM
#7

#5 :) haha :) igen :)

[JeanetteK]
7/25/14, 2:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Nu har jag varit ute och fyllt på vatten till alla. Nu när vi har tjugo Ankor i stället för tre så är våra små bad-pooler för små. Men de tränger ner sig så glatt ändå. 🙂Man får byta vatten ofta för dom bajsar hur mycket som helst även i vattnet. Här kan man se. Jag tömde båda och fyllde på den ena. Det hoppade i ett gäng Ankor medan jag fyllde i den andra. På den tid det tog att fylla den andra hade de lyckats få den första att se ut så här…

Cahira
7/25/14, 9:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vi ringde veterinaren idag och bokade in avlivning av Frostbite imorgon. Hon har varit sjuk jattelange och hon haller pa att falna och har tappat nastan all vikt trots extremt bra foder och tillskott samt medicinering. Vi har forsokt fa henne frisk i snart ett ar och det marks att vi haller pa att forlora kampen. Sa ar snallare att lata henne slippa. 😕

Sa denna fredag gar i moll. Hon ska fa tonfisk ikvall.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Maria29
7/25/14, 9:24 PM
#10

#9 Kram 🤗 ❤️

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
7/25/14, 10:09 PM
#11

Usch det är lika sorgligt varje gång man måste fatta såna beslut. :( kramar till er båda

Cahira
7/25/14, 10:21 PM
#12

Kram tillbaka pa er. 🌺

Nej det ar inte kul nagonstans. Men det ar ratt beslut. :/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: