Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 1697 ggr
[JeanetteK]
7/9/14, 10:45 AM

Dagens ällingar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De växer snabbt mina små Ällingar! Dom gillar att bada och klämmer ner sig i allt som har vatten. Här badar de så många det gå i en låda som jag tänkte de skulle dricka ur. 😛Mammorna har stenkoll på dom.

Annons:
Maria29
7/9/14, 4:37 PM
#1

Så söta dina myskällingar är! 😍

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
7/9/14, 8:00 PM
#2

Nu på kvällen när jag skulle valla in dom alla fick jag litet prov på hur det kommer bli sen när dom är lite äldre. Att valla in drygt 20 Ankor som vill åt olika håll tär lite på tålamodet… 🤪

Tarotstollan
7/9/14, 8:42 PM
#3

Sötisar!🙂 Det verkar som om du får skaffa lite större pol till dem, det är trångt om saligheten som man säger!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[JeanetteK]
7/9/14, 8:44 PM
#4

Ja, det finns en större men de har inte lärt sig ta sig ur den än, så det får dröja lite. Vill inte ha drunkningsolyckor.

Tarotstollan
7/9/14, 8:53 PM
#5

#4. Nä usch det får inte hända😮! Vad hemskt om det händer!😢

Funderar på hur  de små vilda änderna och simfåglarna klarar sådant? Det kanske är många  bäbisar som drunknar utan att vi människor vet om det?🤔

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[JeanetteK]
7/9/14, 8:57 PM
#6

#5 I naturen finns det ju stränder att ta sig upp på. Vårt ankbad har kanter som de inte kommer över. Tyvärr har jag lärt mig det den hårda vägen… 😕Så nu har jag stenkoll på dom! Man får byta vatten ofta för dom använder den även som toalett..  men det får det vara värt. 🙂Snart är dom stora nog att simma i stora badet.

Annons:
Cahira
7/10/14, 6:38 AM
#7

Dina bilder gladjer mig alltid. 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
7/10/14, 10:37 AM
#8

#7 Tack! 😘

Upp till toppen
Annons: