06. Fjäderfä

Dagens ällingar

2014-07-09 10:45 #0 av: [JeanetteK]

De växer snabbt mina små ällingar! Dom gillar att bada och klämmer ner sig i allt som har vatten. Här badar de så många det gå i en låda som jag tänkte de skulle dricka ur. LiparMammorna har stenkoll på dom. 

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-07-09 16:37 #1 av: Maria29

Så söta dina myskällingar är! Kär

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Anmäl
2014-07-09 20:00 #2 av: [JeanetteK]

Nu på kvällen när jag skulle valla in dom alla fick jag litet prov på hur det kommer bli sen när dom är lite äldre. Att valla in drygt 20 ankor som vill åt olika håll tär lite på tålamodet... Galen

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2014-07-09 20:42 #3 av: Tarotstollan

Sötisar!Glad Det verkar som om du får skaffa lite större pol till dem, det är trångt om saligheten som man säger!Skämtar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2014-07-09 20:44 #4 av: [JeanetteK]

Ja, det finns en större men de har inte lärt sig ta sig ur den än, så det får dröja lite. Vill inte ha drunkningsolyckor. 

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2014-07-09 20:53 #5 av: Tarotstollan

#4. Nä usch det får inte händaFörskräckt! Vad hemskt om det händer!Gråter

Funderar på hur  de små vilda änderna och simfåglarna klarar sådant? Det kanske är många  bäbisar som drunknar utan att vi människor vet om det?Funderar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2014-07-09 20:57 #6 av: [JeanetteK]

#5 I naturen finns det ju stränder att ta sig upp på. Vårt ankbad har kanter som de inte kommer över. Tyvärr har jag lärt mig det den hårda vägen... LedsenSå nu har jag stenkoll på dom! Man får byta vatten ofta för dom använder den även som toalett..  men det får det vara värt. GladSnart är dom stora nog att simma i stora badet. 

Medarbetare på Miljonär

Anmäl
2014-07-10 06:38 #7 av: Cahira

Dina bilder gladjer mig alltid. Blomma

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.