Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 1439 ggr
[JeanetteK]
7/8/14, 4:20 PM

Varmt!

Idag är det vääääldigt varmt! ☀️Jag har fått duscha Zero (hunden) för att han är så varm. Stackarn bara flåsar och letar efter svalka. Jag tvättar maskin efter maskin och hänger ut. Perfekt för det torkar på nolltid! Maken är iväg så jag passar på att tvätta alla hans stallkläder. 

Har gått flera gånger och kollat till djuren. Det går mycket vatten nu. Det är alldeles lugnt och stilla man hör ingenting. Det är som att alla ligger still och väntar på svalkan. 

Hur har ni andra det. Är det lika varmt hos er?

Annons:
Saffran0Spice
7/8/14, 4:23 PM
#1

Dödligt!
Hunden fick simträna och katterna ligger i sol-koma, medans matte smälter bort i värmen hahaha 

Värsta är att man ska laga mat också!
Ännu varmare med ugnen igång >.<'

Farwuq
7/8/14, 4:23 PM
#2

Det är väldigt svettigt här inne i staden.

🥵

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[JeanetteK]
7/8/14, 4:25 PM
#3

#1 Åh det har jag inte ens tänkt på… matlagning… 🤪Får bli yoghurt! Eller isglass! 👍😂

#2 Det förstår jag verkligen att det är! 🤦‍♂️

Tarotstollan
7/8/14, 4:25 PM
#4

Vidrigt i den fuktiga värmen. Har tvärdrag som kanske inte är det bästa för min nacke….
Mina katter ligger i värmekoma också när de inte springer runt och klagar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[JeanetteK]
7/8/14, 4:30 PM
#5

Ja vi försöker också ha tvärdrag genom huset. Det betyder att vi också har flugparty inne… 🤐suck… 🤓

Maria29
7/8/14, 7:04 PM
#6

Det är farligt varmt men jag har pet-flaskor i frysen som jag snart kommer att gå ut till kaninburarna med. Som värst har det varit 34.2 idag så det blir ytterligare en natt som jag kommer gå ut och vandra på fastigheten och kolla djur. Jag är helt slut och oroar mig för hur jag ska kunna läsa min teori, ingenting tycks fastna i skallen just nu. Tur att djuren och jag har rutiner.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
[JeanetteK]
7/8/14, 7:15 PM
#7

#6 Nä hjärnan funkar dåligt i den här värmen! 🤪Lägger du ut flaskorna som svalkning eller hur använder du dom?

Nu blåser det rätt bra här. Helt underbart med lite fläktande! Men fortfarande varmt. Har just varit en runda med mer vatten. Korna dricker enorma mängder! 🙂

Maria29
7/8/14, 7:47 PM
#8

#7 Ja kaniner kan också få för varmt så man lägger en pet-flaska i buren så får kaninerna välja om de vill vara nära eller inte men det hjälper i alla fall till att göra det svalare. Kaniner har vad jag fått lära mig lättare med kyla en med värme. 🙂

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
7/8/14, 7:55 PM
#9

#8 Jättebra tips! Det är ju verkligen varmt och jag har också lärt mig att dom inte tål värme så bra. Det ska jag också ordna för mina! 👍

Emo
7/9/14, 6:47 AM
#10

Vi hade för en hel del år sedan en hund som led så mycket av värmen att luftkonditioneringen fick vara igång många dagar. Det var skönt för oss också. 🙂
Fortsätter denna värme, så räcker det inte med tvärdrag och fläkt.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Saffran0Spice
7/9/14, 9:45 AM
#11

Lika dödligt varmt idag!
Mot Älven!!

[JeanetteK]
7/9/14, 10:01 AM
#12

#10 vi lär skaffa luftkonditionering! #11 Japp lika varmt idag. #8 glömde att stoppa in petflaskor igår så dom har fått kylklampar så länge. :)

Maria29
7/9/14, 10:47 AM
#13

#12 Huvudsaken är väl att de får det lite svalare tipset med pet-flaskor fick jag förra året av en annan kaninuppfödare. Jag har ju rättså många kaniner som skulle kunna fara illa.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
Tarotstollan
7/9/14, 8:38 PM
#14

Själv har jag halvsovit med kylklampar i sängen i natt. Får nog göra det i natt också. Jag lindar in dem i tunna kökshanddukar så går det bra!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Emo
7/9/14, 8:40 PM
#15

Nu mår hunden (och vi) bättre. 🙂

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[JeanetteK]
7/9/14, 8:40 PM
#16

#14 Smart! Det ska jag nog testa också.

Tarotstollan
7/9/14, 8:45 PM
#17

#16. Skulle väl sagt att jag har dem liggandes runt mitt huvud, annars får jag huvudvärk av värmen. Fast det går nog bra att ha dem där man vill.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[JeanetteK]
7/9/14, 8:47 PM
#18

#17 Okej! Ja det kanske är för kallt att ha dom på magen.😉 Låter skönt att ha det svalt runt huvudet.

Tarotstollan
7/9/14, 8:57 PM
#19

#18. De blir inte så kalla om man har dem i en handduk, så du kan säkert ha den på magen ett tag. Testa!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Cahira
7/10/14, 6:43 AM
#20

Joda det ar varmt har med. Jag vet inte vad det var for temp idag men dom sa "in the 90s" vilket innebar vartsomhelst mellan 90 till 99 farenheit. 32-37 celcius.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
7/10/14, 10:36 AM
#21

#19 Ska provas. Glömde ta med upp igår och orkade inte gå ner och hämta… 

#20 Oj oj ännu varmare hos er alltså. Vi hade 32 grader igår som varmast tror jag.

Fislisa
7/10/14, 11:00 AM
#22

På tal om värmen.. Mina får värkar fara väldigt illa av värmen. De är klippta för ca en månad sedan så de har inte jätte mycket Ull. Den som har det värst är baggen, han står med öppen mun och flämtar som bara den! Jag har tagit in dom om dagarna i stallet där det är lite svalare. Finns det något mer jag kan göra? Mår de bättre om man duschar dom lite med vatten?

[JeanetteK]
7/10/14, 11:03 AM
#23

#22 Jag har också märkt att framför allt baggen tycker att det är jobbigt. Har också funderat på dusch…  hoppas vi får svar.

Cahira
7/12/14, 2:59 AM
#24

Testa ge dom ett dopp dar de kan kyla benen. De har manga ytliga blodkarl pa benen. 

Vi har kanske forlorat en Kalv i varmen.. den har varit borta i flera dagar. :( Men mamma ko ropar inte sa det ar jattekonstigt.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Farwuq
7/12/14, 7:02 AM
#25

Här var bara 14°C nu på morgonen.

🥶

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
7/12/14, 8:28 AM
#26

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[JeanetteK]
7/12/14, 2:17 PM
#27

#24 Tack för tips Cahira. Hoppas inte ni förlorat kalven… :(

#25 Ja, kallare än vad vi är vana vid här nere i söder! :)

#26 Gillar den länken Emo!

Annons:
Cahira
7/13/14, 2:37 AM
#28

Kalven ar aterfunnen och lever! 🌈

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
7/13/14, 2:38 AM
#29

Yttligare tips om nedkylning, vattnet ska vara svalt men inte kallt. Om vattnet ar kallt sa drar blodkarlen ihop sig och det far motsatt effekt istallet.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tarotstollan
7/13/14, 6:35 AM
#30

#28. Vad skönt att den klarat sig i värmen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[JeanetteK]
7/13/14, 2:15 PM
#31

#28 Men vad skönt!! 🥳

Upp till toppen
Annons: