Annons:
Etikettfjäderfä
Läst 772 ggr
[JeanetteK]
2014-06-11 17:43

Dagens badankor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina ankdamer har lämnat äggen för en liten stund och tar sig ett dopp! Varje dag samma rutin. Frampå eftermiddagen kommer de ut, bajsar en gigantisk hög 🤢och sen hoppar de i vattnet! Ungefär två veckor kvar tills det är kläckning! 🙂

Annons:
Cahira
2014-06-12 03:57
#1

Ah jag onskar att vi ocksa kunde ha Ankor! Finns en nara oss som regelbundet annonserar ivag "Swedish Ducks" och jag blir lika sugen varje gang!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-06-12 08:15
#2

Det är faktiskt otroligt mycket roligare än jag kunde föreställa mig. De är mycket sällskapliga och följer gärna med när man går runt här på gården. När man sätter sig så kommer dom och är i närheten. Ibland kommer dom när jag ropar på dom (kan vara tillfällighet.. 🙂).

Cahira
2014-06-13 05:59
#3

Jag bodde nara en damm i skane och grasanderna larde sig ganska snabbt att min hund inte var intresserad av att jaga dom och att jag kom med mat sa de blev snabbt mina vanner. Har varit anksjuk enda sen dess. Kallade dom for mina sma kvackisar. 😊

Jag larde till och med kanna deras personligheter och kunde se skillnad pa flera av dom. Mitt ex tittade pa mig som om att jag pratade i nattmossan. 😇 Den blygaste av de alla fick TOLV ungar det aret! Hon var sa stolt som mamma, det var sa harligt att se. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: