Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 945 ggr
[JeanetteK]
2014-06-10 09:05

Lantdjur 10 juni

Idag skulle det bli värmerekord tyckte jag att jag hörde. Det låter härligt! ☀️

Det gäller att se till att djuren har skugga och mycket vatten när det är varmt. Vi har fyllt på alla vattenhoar och spolat extra vatten i grisarnas gyttjepölar här på morgonen.

Idag har jag tänkt handla lite och sen har jag en tid hos sjukgymnasten. Annars blir det nog inte så mycket mer än vanligt jobb.

Vad har ni för planer för dagen?

Annons:
Maria29
2014-06-10 09:22
#1

Benito klarade natten utan besök hos vet. och jag som varit vaken sedan 5 igår ligger efter i mina syslor men vet att djuren klarar av lite senare vård så länge man gjort det viktigaste dvs. mjölkat och utfodrat/vattnat alla. Jag ska byta vatten till ankornas bad mm. Jag är helt slut och det var tänkt att jag sulle åkt till bilskolan men jag kan inte lämna gården när Benito inte är i bra skick och det ska bli varmt (han kan inte dricka själv ännu så jag har en spruta utan nål som jag fyller och sprutar in. Min mor kommer ner på fredag och hjälper mig över helgen sen måste hon tillbaka till Nynäshamn tänk om hon hade kunnat bo närmare. Idag blir det att göra små jobben hemma och sitta vid datorn kan ju inte vara ute så mycket som det behövs men men det finns flera dagar att jobba på..

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
2014-06-10 09:28
#2

Vi har också långt till familj. Just när det händer något kan man känna av att man skulle vilja ha dom närmare. Synd att du och jag inte bor närmre (har sagt det förr🙂) då hade vi kunnat hjälpts åt.

Skönt att Benito klarade natten bra. Då är säkert det allra mest kritiska över. Brukar man inte säga de första 24 timmarna?

Maria29
2014-06-10 09:32
#3

Ja det hade varit så himla trevligt eftersom vi har så mycket gemensamt. Jo man brukar säga 24timmar de har ännu inte gått så lång tid,och vila.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Leffe
2014-06-10 10:53
#4

Idag ska jag göra något jag inte tycker om. Något jag kallas till att göra en gång per halvår - gångtest. Då gäller det att gå så mycket jag orkar på sex minuter. Det brukar bli mellan 150-350 meter. Och nu är det sådan hög luftfuktighet så nu blir det ännu värre.

[JeanetteK]
2014-06-10 10:55
#5

Tänker på dig idag Leffe. Hoppas att det går bra. Sen behöver du inte på ett halvår.

[JeanetteK]
2014-06-10 15:53
#6

Nu är jag hemma igen. Har fått låna en TENS-maskin av sjukgymnasten. Tror det blir toppen för min knasiga nacke och axel. 👍

Vi kör korsdrag här hemma och håller oss i skuggan. Vilken dag! ☀️

Annons:
Leffe
2014-06-10 16:01
#7

Jag är glad. Trots värmen, höga luftfuktigheten och tidigare lunginflammation så klarade jag 300 meter. Jag har för mig att mitt rekord är 345 meter och det var länge sedan jag tog det.

[JeanetteK]
2014-06-10 16:06
#8

#7 Grattis!! 🎈Härligt, vilka goda nyheter!

Cahira
2014-06-11 02:02
#9

Grattis Leffe!!!! 🎂

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: