Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 744 ggr
[JeanetteK]
6/4/14, 8:35 AM

Lantdjur 4 juni

Snart ska jag iväg till veterinären och vaccinera Zero (hunden). Ska passa på att få hans klor klippta också. Skillnaden i tid och ansträngning om dom gör det mot när jag gör det är stor, så ibland passar jag på! 🙂Han har alldeles svarta klor så det är lite jobbigt att se hur mycket man ska klippa.

I övrigt är det lite småkyligt idag. Det har regnat i natt så det är rätt blött ute. Men det är en härlig luft så jag tror det blir en hundpromenad när vi är hemma igen från veterinären. Skönt innan det är dags att jobba.

Vad gör ni idag?

Annons:
[JeanetteK]
6/4/14, 9:42 AM
#1

Nu har vi kommit hem igen. Det gick så bra! Han gillar veterinären och pussades med henne hela tiden!

De har flyttat sin mottagning så att man nu går genom deras butik för att komma till undersökningsrummen. Det innebar att vi stod i kö inne i butiken för att betala efteråt. På ena sidan om Zero var det hundgodis och på den andra sidan var det en hundtjej. Han var duktig och satt still, men jösses vad det ryckte i honom! 😂

Skönt att ha kollat honom, allt var jättebra!

Cahira
6/5/14, 4:36 AM
#2

Vi var iväg till veterinären vi med idag, med Frostbite. Hon är fortfarande rätt så sjuk och har typ halverat i vikt. Hon var förvisso överviktig men jag ogillar hur smal hon är nu. Goda nyheten är att det är inte kattleukemi som orsakar att hon är så sjuk, dåliga nyheten är att vi skjuter i blindo - vi vet inte vad som gör henne så sjuk. 

Så hoppas den nya antibiotikan ska ta bättre än förra gjorde.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
6/5/14, 11:30 AM
#3

Då håller vi tummarna för henne. ❤️

Cahira
6/5/14, 3:31 PM
#4

Tack ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: