Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 654 ggr
Maria29
6/3/14, 8:40 AM

Lantdjur 3 juni

4 gulanks Ällingar har krypt ur sina skal och studsar runt i kläckaren. När jag gått mina varv igen så kommer jag att leta fram en bur och flytta ut dem från kläckaren och under en värmlampa. Idag på kvällen ska mina bin komma och jag borde gjort i ordning för dem igår men jag orkade inte så det blir att fixa nu på förmiddagen.

Vad ska ni andra hitta på?

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
[JeanetteK]
6/3/14, 8:52 AM
#1

Grattis till nykomlingarna! 🥳Alltid lika roligt när det dyker upp bebisar! Ser fram emot en massa bilder sen när du har möjlighet! 🙂

Vi har fått hit ett par ank-/andungar… Maken var ute igår och plötsligt kom dessa två svart och vit spräckliga ungar springande över gårdsplanen och kröp ihop i ett hörn. Vi har låtit dom vara där ett tag för att vänta in en mamma, men ingen har kommit. Nu har de fått flytta in under värmelampa för de är inte gamla. Har gått runt åkrar och vattendrag här och letat bo och mamma men inte hittat någon. Bönderna har jobbat här ute nu, så jag misstänker att mamman blivit skadad eller bortskrämd.  Ska ta kort på dom sen så ni får se om ni kan hjälpa mig att lista ut vad det är för sort. Svart och vit-spräckliga är dom. Dom trivs under lampan och dom äter och dricker och badar som dom ska.

Maria29
6/3/14, 9:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Svensk Gulanks älling/ankunge

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

[JeanetteK]
6/3/14, 10:04 AM
#3

Åååååhhh, vilka sötnosar! Så fina! 😍

Leffe
6/3/14, 12:20 PM
#4

Vad bra att du tar hand om dem

Maria29
6/3/14, 2:46 PM
#5

#3 Visst är de! 😃

 #4 Det är roligt att vara me och ta tillvara svenska raser. Jag är genbank till Kinda (höns),Mellerud och Gotlandskanin och Svensk Gulanka. 🙂

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Cahira
6/4/14, 3:53 AM
#6

Jag har fått igång min dator igen idag! 🥳

Och jag är så trött att ögonen går i kors. *S*

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[JeanetteK]
6/4/14, 8:32 AM
#7

#6 Underbart! Välkommen tillbaka till "livet"! 🎈

Upp till toppen
Annons: