Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 795 ggr
[JeanetteK]
5/30/14, 10:15 AM

Lantdjur 30 maj

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart är det juni gott folk! Jösses vad tiden går!

Idag har jag en rätt seg morgon. Det har krävts lite kaffe för att komma igång kan jag lova!

Är ni lediga denna klämdag eller jobbar ni? Själv jobbar jag men det verkar inte komma in så mycket jobb så det blir nog lugnt på den fronten.

Maken och sonen är hemma idag och är lediga så det känns lite extra lyxigt!

Annons:
Leffe
5/30/14, 11:15 AM
#1

Här regnar det! Det blev tidig uppgång. Mobilen ringde och en trevlig röst så att hon 20 minuter kommer dina syrgastuber. Bättre än inför förra helgen när de kom nio på kvällen.

Cahira
5/31/14, 2:23 AM
#2

BÄSTA dagen i mitt liv! Detta slår dagen jag fick min första valp, dagen jag flyttade hemifrån och dagen jag flyttade till USA!

Varför? Jo för på dom dagarna mådde jag inte bra. Idag mår jag oförskämt bra! Såhär såg dagen ut:

Kl 10 rullade jag ur sängen efter 11 timmar (!) sömn, valpen sov än. YES! Jag kan undvika olyckor! Tar ut honom och Ixxi och slås av 28-30 graders värme. Sitter och drar åt mig D vitamin från solen medans jag väntar på hundarna. Jag lyssnar på småfåglarna som kvittrar och sjunger, jag lyssnar på kollibrierna som brummar förbi, jag lyssnar på gässen och kalkonerna som ropar i distansen. 

Kommer in och känner mig glad, lyckligt lottad och uppladdad för dagen. Jag som är morgonzombie! Jag märker även att jag har mindre ryggsmärta än vanligt. Med kronisk värk är såna dagar verkligen guld värda. 

Jag får BÄSTA nyheterna från en av mina vänner. ❤️ Och jag får ett mail från hon jag tog ridlektioner hos i fjol, hon vill köpa Tindra (som legat till salu ett bra tag nu) och hämtar upp henne på måndag. Lite bitterljuv helg men jag har längtat efter att få iväg henne så jag kan börja träna åsnan. Det går tyvärr inte så länge hon är kvar här. 

Valpen var lydig och duktig hela dagen vilket är inte jättevanligt längre heller, han har kommit in i tonåren. 

Mike kom hem med en tacopizza, min favorit!

Efter lunchen blev det dags att mata katterna, vattna hästarna och diska skålar. Mike kollade korna och jag stannade inne för att få i mig vätska. 

Efter liten stunds vila går vi ut och städar katthuset vilket jag velat göra länge men inte kunnat. Jag mår fantastiskt så jag hade Mike att vara springpojke och hämta det jag behövde och spikade tillbaka några spikar som höll på att komma upp igen, skottade upp hästskit som blockade mellanrummet under trappsteget så det är bättre cirkulation mellan golvbrädorna och jag sopade, moppade och spolade. 

Nu har jag nått min gräns säger ryggen. Jag har lite mer ont men långt ifrån så ont jag hade haft för ett år sedan. För ett år sedan kunde jag inte ens moppa ett rum utan att kvida och gråta i tre dagar efteråt. 

Idag är jag otroligt glad, lycklig och tacksam att jag är såpass mycket bättre och kan leva detta liv. Speciellt eftersom jag kom ifrån ångest, långtidsdepression, kronisk värk och sjukskriven. 

Det är fortfarande 30 grader ute men det börjar äntligen svalna av, nästan halv åtta på kvällen. Åh vad jag hoppas på fler dagar som denna! Jag känner äntligen hopp att en vacker dag klara av att ha ett jobb! 🌈

Tillägg: Jag är omedicinerad. Inget smärtstillande, ingenting. Magiskt! 🌺

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Leffe
5/31/14, 2:55 AM
#3

Säjer bara en sak: Härligt! Och trevlig fortsättning

Cahira
5/31/14, 2:57 AM
#4

#3 Tack! 🤗

Har en härlig solbränna som bränner på armar och rygg. Ska bli kul att sova ikväll. 😇

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
5/31/14, 10:32 AM
#5

Så otroligt roligt att höra! Såna dagar är värda så mycket! Underbart att du delar med dig! 🤗

Cahira
6/1/14, 3:11 AM
#6

Det gör jag så gärna så! 🤗 Denna sida känns lite som en familj ju. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: