Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 893 ggr
Maria29
5/15/14, 6:12 AM

Lantdjur 15maj

Ligger efter i rutinerna potatisen till djuren står och kokar så jag är i alla fall på gång. I går hade vägföreningen möte och jag vet fortfarande inte vad vi kom fram till om jag kommer att få ta del av snöröjningen eller inte (jag är med i föreningen eftetersom jag använder en järnvägsbro) mot att jag betalar för vad det kostar. Lite trist att inte ha det garanterat utan försöka klara allt själv.. 

Idag ska jag ingenstans och det käns underbart, jag tycker om att ta hand om djuren och fixa på gården även om jag ser en massa saker som borde fixas. 😉

Vad gör ni andra idag?

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Annons:
[JeanetteK]
5/15/14, 9:14 AM
#1

Hoppas du får hjälp med snöröjningen. Det är tungt att behöva ta själv. Vi fick igenom att även vår väg ingår i vår vägförenings snöröjning. Väldigt skönt.

Jag har just kommit in efter matningsrundan och har duschat av mig stalldoften. Soligt och fint är det idag. Härligt efter allt regn. ☀️

Det får lov att bli en rätt lugn dag idag för jag är trött i både kropp och själ känner jag. Man behöver vilodagar.

Leffe
5/15/14, 10:51 AM
#2

Idag ska det komma nya syrgastuber och så ska jag på blodprovtagning. Sedan från klockan 12 idag får jag inte äta utan bara dricka klar vätska fram till samma tid i morgon. En som kanske blir glad över det sista är min dietist

Cahira
5/16/14, 2:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Den sjuka katten vi behandlar i badrummet mjauade kl 7 på morgonen så jag gick upp och var ovanligt vaken. Jag brukar vara riktig zombie på morgonen. 

Jag släppte ut hundarna, kollade Candy och gav henne tre hästgodisar och gick in och tömde diskmaskinen och andra hushållssysslor. 

Runt 9 tog jag en promenad med hundarna som rullade sig i äckel och sen fick jag bära unge herr äckel för att stora fåglar cirklade runt gården och sänkte höjd när vi kom närmare. Tror det var turkey vultures, läskigt stora fåglar. 

Kl 10 kollade jag Candy med tre nya godisar och hon låg ned och var inte helt peppad på att ha godis vilket är konstigt då hon fick sitt namn för att hon är en gottegris. 

Kl 12 matade jag kattungarna och lekte med dom samt satt och väntade på att deras mamma Ninja skulle äta klart. Hon vågar nu äta framför mig så jag försöker att inte skrämma henne förrän hon fått sin extra näring. 

Halv ett kollade jag Candy igen och hon var i full förlossning. Ungefär en timme senare var kalven ute utan komplikationer. :) Kalven Snickers var uppe på alla fyra efter 15-20 minuter i ca 1-2 minuter och tog några steg innan han trillade. Candy är en fantastisk mamma från första sekund! 

Sen for vi och köpte mer hö åt henne och jag fotograferade karlns hundar. :) När vi kom hem igen fick jag min första måltiden på hela dagen och det var en härlig måltid vill jag lova!

Nu tar jag det lugnt. Har precis sett veckans nya the big bang theory avsnitt och ska snart ge Frostbite hennes antibiotika och mata valp och Katter. Apache vågade sig ut ur skafferiet (stort skafferi) för en gångs skull och låg i mitt knä ett tag. Digger måste saknat mig idag för han lät mig inte vara ifred heller. 

Frodo och Ixxi stinker fortfarande och jag ORKAR inte bada dom. Men jag måste… jag vill inte ha den stanken på min kudde inatt, blörk. 

Åh, och jag hittade ett hjärta i molnen idag. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
5/16/14, 9:51 AM
#4

Åh vilken dag du haft Cahira! Underbart med Snickers och bra namn! 👍 Jag har också ett äckel här hemma som hoppade upp i gödselhögen… behöver också duschas…

Cahira
5/16/14, 8:16 PM
#5

#4 Visst är det kul med djur ibland när man lever i ett land av bajs? 😂

Jag kom på att jag hade "torrschampo" som man bara sprayar på och borstar in så det var nödlösningen för min del då det bara var doft. Badet får bli sen idag. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
5/17/14, 4:08 PM
#6

Bra idé där! Det ska jag tänka på en annan gång. Just denna gång behövdes det rejäl shampotvålning inte bara en gång för att få bort allt… 🤢Tur att han är så söt i vanliga fall!

Annons:
Cahira
5/17/14, 8:56 PM
#7

#6 Ja fy… Frodo rullar sig i allt han hittar. Bajs, döda kadaver, efterbörd, och hovrester efter hovverkaren varit här. *S* Han till och med rullar sig i torrfodret om det luktar gott och ligger på golvet. Han rullar i ALLT! 

Kommer bli SÅ kul att ta dom till stranden sen i sommar och låta dom doppa sig och svalka sig när man vet att det ligger fisklik på stranden… >_< 

Vet inte om det är fiskare som lämnar dom där eller nåt djur som gör så men är inget fel på vattnet eller fiskarna så jag vet inte helt varför det ligger lik på stranden. Kanske dom dör efter parning som laxar gör? Är nån form av karp.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: