15. Köp /sälj/bytes

(K) Påfågelägg

2014-05-11 15:12 #0 av: Pappaparon

Söker påfågelägg att kläcka kycklingar ifrån, men har inte lyckats hitta några. Finns det någon där ute som skulle kunna ha några att skicka till mig? Pris diskuteras i så fall.

Anmäl
2014-05-13 16:49 #1 av: [JeanetteK]

Hoppas du hittar några! Det skulle vara jättekul att ha. På ett café här i närheten hade de en tam påfågel som vandrade omkring på ägorna. Den var jättemysig. Tyvärr lever den inte längre. En mycket vacker herre var det! Glad

Hoppas du får napp. Berätta gärna om du får hem ägg.

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-05-13 16:59 #2 av: Mantissa

Vet att det var en auktion för ett tag sedan på 4 påfågelägg på gruppen fjäderfäauktioner på fb. Vill minnas att priset hamnade på 500:- + frakt för fyra ägg, så man får verkligen hålla tummarna för att det är befruktat och inte sönderskakat i frakten :P

Anmäl
2014-05-17 22:30 #3 av: Mantissa

kullholen gård säljer nu avelsägg av grön påfågel för 300:- styck

Anmäl
2014-05-18 10:14 #4 av: [JeanetteK]

#3 Inte helt gratis... Galen Men dom är ju hyfsat sällsynta också i och för sig.

Sajtvärdinna på LantdjurHantverk och Återbruk.. 
Medarbetare på Miljonär
Min blogg om livet på Månskensfarmen.

Anmäl
2014-05-24 12:31 #5 av: Pappaparon

jag har haft kontakt med Kullholen sedan i julas, men nu får jag inget svar från dem! Finns det ingen annan??

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.