Annons:
Etikettoff-tpoic
Läst 631 ggr
[JeanetteK]
2014-04-15 18:57

Lantdjur 15 april

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll på er! Hur har ni det?

Här har det varit en ganska full dag med mycket fix och trix här på gården. Skönt med en lugn kväll nu. Ute sjunger koltrasten och solen skiner fortfarande. Väldigt mysigt!

Här är Zero och Gizzmo - dom gillar varandra. ❤️

Annons:
Cahira
2014-04-15 19:29
#1

Jag tog sovmorgon idag så jag har nyss vaknat jag. :) Sov så otroligt gott inatt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JeanetteK]
2014-04-15 19:42
#2

Vad härligt!

Cahira
2014-04-15 19:46
#3

Ja jag har inte kunnat sova utan sömnmedel i över ett år nu men inatt slocknade jag som ett barn så det kändes riktigt bra! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Vattnadal
2014-04-15 22:28
#4

Låååång dag för mig. Vaknade tokförkyld i söndags, och är inte en tillstymmelse till bättre än. Upp, frukost till mig och innehundar, sen ut och släppa första gänget hundar i rasthägnet, frukost till Höns, får och kaniner, jobba på att lära trillingarna födda i söndags kväll att äta från lammbar, då mamman inte har en enda droppe mjölk. Byta hundar i rasthägnet, in och mata och vattna de små i djurrummet, packa väskan, byta om och sätta 2 hundar i bilen. Byta hundar i rasthägnet igen, till de 3 som inte rymmer därifrån, och köra till stan.
Först till apoteket efter nässpray för att kunna andas och få sova bättre i natt. Öppnade Draghundcenter 11, försökte klara av att se pigg ut när det kom kunder, gjorde undan lite bokföring. Fick hjälpa till att hålla en bångstyrig hund på trimmet. Sen stänga 18, förbi Söderhamns reptilfoder efter 2 möss som skulle ha flyttat till Göteborg men kom hem igen. Köpte även lite syrsor, rosenbaggsarver och vandringsgräshoppor. Hem, middag lite sent, sen ut och hänga in nypåfylld lammbar och försöka övertala dem att dricka ur den istället för flaska igen. In, fixa lite jobbmejl jag glömde under dagen pga feber. Nu lite te, sen coccilana, nässpray och sängen. Skönt att hundarna är kvällskissade och redan lagt sig…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Cahira
2014-04-16 01:21
#5

Krya på dig!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: