Annons:
Etiketterkamelerlamoralpackor
Läst 3116 ggr
djurkillen
10/13/13, 8:20 PM

alpackor och getter

hejsan, funderar på att köpa mig några alpackor, och undrar om de kan gå med Getter? har 2 bockar. det är dvärggetter…

Annons:
linn8
10/13/13, 8:21 PM
#1

Ja de kan dom.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

djurkillen
10/13/13, 8:47 PM
#2

de kommer inte att bråka? hur gör jag när alpackorna får ungar? kommer antagligen att skaffa fler Getter, kan dessa också gå med alpackorna? bör kanske tillägga att betet är på ungefär 3 hektar och vindskyddet är ett gammalt fårhus…

linn8
10/13/13, 8:50 PM
#3

På gården går Får, Getter och alpackor tillsammans utan att störa varandra men såklart kan de bli små tjafs

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Lavèn
10/13/13, 9:47 PM
#4

vi har 2 shettisar (en hings och ett sto) och 2 Getter (en kastrerad bock och en get) de går tillsammans och vi har ite haft några problam alls, de lär sig tyda varandra,

fast alpakor är ganska stora så det vet jag inte helt

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Cahira
10/14/13, 7:50 PM
#5

Alpackor är oftast snällare än lamor, men för säkerhets skull kanske du får anordna en avdelning och separation då du väntar bebbar. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Cahira
10/14/13, 7:50 PM
#6

Och absolut dela av dom i början så dom kan lära känna varandra på varsin sida! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: